خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات عنوان کرد:

دولت الکترونیک در ایران سیلندری است / همه به دنبال استخدام دولتی هستند / اگر شفافیت باشد بیل و چوب بستنی وارد نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۰۷۶

آذری جهرمی در همایش اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی تمام شدنی نیست و یک مدل توسعه اقتصادی است به همین دلیل باید تلاش کرد تا تمامی حوزه‌ها اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛‌  محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش اقتصاد مقاومتی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه شفافیت برای سیستم اداری کشور یک راه حل است گفت: وقتی نظام شفاف ایجاد شود مشکلات کاهش پیدا می‌کند سیستم گمرک به شفافیت مناسبی رسیده است و این بدان معنا است که اگر نظام شفافیت وجود داشته باشد چوب‌بستنی و بیل به کشور وارد نمی‌شود.

وی افزود: در صورتی که نظام شفافیت در کشور وجود د اشته باشد معلوم می‌شود تا میزان مصرف چقدر است و میزان تولید چقدر بوده است. در حال حاضر آمار به صورت حدودی است و همین مساله تبعاتی را به دنبال دارد.

آذری جهرمی درباره دولت الکترونیک اظهار داشت: در حوزه دولت الکترونیک اقدامات بسیار خوبی انجام شده است برای نمونه باید به عملکرد وزارت بهداشت و درمان اشاره داشت که تا به امروز ۶۶ میلیون پرونده سلامت برای مردم کشور ایجاد شده و در آن نسخه‌ها و داروهایی تجویز شده معلوم است. همچنین میزان شیوع بیماری‌ها نیز مشخص است که حتی در چند وقت اخیر این وزارتخانه توانست با استفاده از این اطلاعات بیماری‌های اخیر را تشخیص و پیگیری کند.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به دولت الکترونیک هم اکنون نظام بانکی ما به هم متصل است و در وزارت صنعت، معدن و تجارت سامانه همتا راه‌اندازی شده است همچنین در حوزه حمل و نقل تحولات بسیار خوبی ایجاد شده است و می‌توان مبدا، مقصد، مسیر پیموده شده و اطلاعات حمل و نقل را در اختیار داشت.

آذری جهرمی ادامه د اد: نظام سیستم دولت الکترونیک در کشور ما به صورت سیلندری است و مردم ما از یک سایت به سایت دیگر توسط سازمان‌ها پاس داده می‌شوند. این در حالی است که این مساله اشتباه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد:‌ در فرآیند اقتصاد مقاوتی باید وضعیت کسب و کارها تسهیل شود یک مجوز استخر و آبزیان ۵۲ مرحله و ۱۷ مجوز دارد این در حالی است که واردات با سه مجوز انجام می‌شود که نشان از اشکال در نگاه ما به موضوعات دارد.

وی تاکید کرد: در اقتصاد مقاومتی باید فرآیندها اصلاح شود مطالبه همراه با مطالعه کلید موفقیت ما است. اگر فناوری اطلاعات پایش و دولت الکترونیک درست نشود نمی‌توانیم به هیچ پروژه‌ای حتی اقتصاد مقاومتی برسیم. اقتصاد مقاومتی تمام شدنی نیست و یک مدل توسعه اقتصادی است به همین دلیل باید تلاش کرد تا تمامی حوزه‌ها اصلاح شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه توجه ویژه در دولت الکترونیک ضرورت محسوب می‌شود  گفت: در فرآیند دولت الکترونیک هزینه‌های آنچنانی شده است اما برآیند مناسب نیست در همین حال برای اصلاح وضعیت شاهد مقاومت‌های غیرسازمانی هستیم.

وی درباره استخدام دولتی گفت: همه در کشور ما به دنبال استخدام دولتی هستند چرا که فرهنگ کار جدید و کارآفرینی در کشور ما جا نیفتاده است همان طور که وعده داده شده است ۵۰ درصد از کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بازنشست می‌شوند و این ضرورت وجود دارد تا دولت برای اجرای سیاست‌ها، فرآیند چابک‌سازی را پیش بگیرد.

آذری جهرمی با اشاره به بهره‌وری و فناوری اطلاعات اظهار داشت: فناوری اطلاعات ابزاری برای تحول اداری است. باید اضافه‌کاری‌ها حذف شود و بهره‌وری افزایش یابد، همچنین باید فرهنگ سازمانی و تحول اداری با کمک فناوری اطلاعات انجام شود تا سیستم کشور اصلاح شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دانش‌آموختگان حوزه فناوری اطلاعات تصریح کرد: ۱۷ درصد از دانشجویان از رشته‌های علوم رایانه و فناوری اطلاعات هستند اما رشته‌ها دومین رشته‌ از نظر بیکاری است.

وی با بیان اینکه تبعیض در جامعه به هیچ وجه درست نیست، گفت: نظام تبعیض آمیز جداسازی جوانان و آقازاده‌ها رفتار بسیار بدی است البته آقازاده‌ها گناهی نکردند که فرزند کسی هستند و باید با شفافیت کار کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تولیدات ملی و کارخانه‌های فناوری اطلاعات که در آستانه ورشکستگی هستند توضیح داد و گفت:‌ باید ازتولید ملی حمایت شود به همین منظور وزارت ارتباطات واردات برخی از ت جهیزات را ممنوع کرده است در همین حال یکی از شرکت‌های خارجی و معتبر برای تولید تجهیزات در ایران اعلام آمادگی کرده است. کارخانه الکترونیک شیراز ورشکست شده است و در همین کارخانه ITMC در آستانه ورشکستگی بوده و حالا با جبران بدهی‌ها و قرار مهلت برای بدهی‌ها در حال جان گرفتن دولت است این کارخانه نماد کشور ایران است و باید از آن حمایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز