خبرگزاری کار ایران

مجید فراهانی:

بنیاد مستضعفان به دنبال تبدیل باغ 22 هزار متری شب‌های برره به برج است

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۹۵۶

عضو شورای شهر گفت: براساس مصوبه برج‌ - باغ 22 هزار متری و رای دادگاه مالک مجاز به ساخت و ساز فقط در هفت هزار متر است و باید 15 هزار متر از باغ حفظ شود اما ظاهرا مسوولان و مدیران بنیاد مستضعفان اراده‌ای برای حفظ این باغ نداشته و به دنبال آن هستند تا باغ را به برج بدل سازند تا ما دیگر شاهد نشانی از باغ نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی (عضو شورای شهر تهران) در شصت و هفتمین جلسه شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود از ساخت و ساز برج و باغ 22 هزار متری توسط بنیاد مستضعفان انتقاد کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حفظ فضای سبز و باغات ازجمله تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری بوده است، گفت:‌ ما در شورای پنجم مصوبه برج‌ - باغ را لغو و زمینه‌های صیانت بیش از پیش از باغات تهران را مورد توجه قرار دادیم اما شاهد هستیم برج 21 طبقه در این باغ 22 هزار متری که سال‌ها پیش محل تهیه سریال تلویزیونی شب‌های برره بود، در حال ساخت است.

وی ادامه داد: مالک این باغ بنیاد مستضعفان است و براساس تصاویر منتشر شده ماهواره‌ای از این باغ، شاهد هستیم که از اوایل دهه 80 به مرور در حال خشک شدن است. براساس مصوبه برج‌ - باغ و رای دادگاه مالک مجاز به ساخت و ساز فقط در هفت هزار متر است و باید 15 هزار متر از باغ حفظ شود اما ظاهرا مسوولان و مدیران بنیاد مستضعفان اراده‌ای برای حفظ این باغ نداشته و به دنبال آن هستند تا باغ را به برج بدل سازند تا ما دیگر شاهد نشانی از باغ نباشیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم تهران تذکر می‌دهد، افزود: براساس بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور درباره (لزوم رعایت دقیق مقررات در صیانت و حفظ باغ) به معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و شهردار منطقه 2 تذکر می‌دهم و انتظار دارم تا با اجرای قانون زمینه صیانت از این باغ و سایر باغات در معرض تخریب فراهم شود.

وی افزود: شهردار تهران باید ضمن توجه به مسائل باغات فضای سبز شهر و اهتمام ویژه و رسیدگی به مسائل مربوط به باغات بزرگ و اندکی که در سطح شهر باقی مانده داشته باشد، در این زمینه با همکاری مالکان بخش‌های عمومی و غیردولتی همچون بنیاد مستضعفان و... زمینه‌های بیش از پیش باغات را فراهم آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز