خبرگزاری کار ایران

سید دانیال محبی:

اجرای پروژه‌های آبی اولویت سیستان و بلوچستان است

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۴۴۶

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه صددرصد استان دچار خشکسالی شده، گفت: تخصیص اعتبارات و اجرای پروژه‌های آبی اولویت اول استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید دانیال محبی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حیاتی خواندن اهمیت مدیریت منابع آب موجود در استان، اظهار داشت: علی‌رغم خشکسالی‌های دو دهه اخیر، متاسفانه طی سال آبی امسال شاهد کمترین میزان بارندگی در سطح استان بودیم که کاهش بارندگی‌ها و میزان بالای تبخیر ناشی از شدت گرما باعث کاهش منابع آبی در استان شده است.

وی با ذکر اینکه بسیاری از روستاهای سطح استان به صورت سقایی و به‌وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شوند، گفت: از سرجمع اعتبارات دستگاه‌ها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دستگاه‌های مربوطه برای آبرسانی روستایی پرداخت شده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران  استان، ذخیره‌سازی و استفاده از روان آب‌ها و همچنین آب اضافه‌ی تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب را در پروژه‌های عمرانی مهم برشمرد و مدیریت منابع آب موجود در استان را مورد تاکید قرار داد.

محبی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به‌ویژه صدا‌وسیما در رابطه با اشاعه فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب تلاش کنند.

 محبی از همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ویژه نیروهای مسلح خواست با در اختیار گذاشتن خودروهای آب‌رسان و تانکرهای آب به مدیریت بحران استان، در زمینه آب‌رسانی به روستاها و نقاط نیازمند به آب شرب بهداشتی کمک کنند.

در این جلسه همچنین گزارشی از آخرین اقدامات دستگاه‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در رابطه با آب‌رسانی روستایی و عشایری استان، پرداخته خسارت به کشاورزان عشایر و دامداران آسیب‌دیده از خشکسالی ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز