خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

ضرورت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب‌های موجود در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۶۳۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: فرهنگ سازی مصرف بهینه آب‌های موجود در سیستان و بلوچستان امری ضروری است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه «شورای هماهنگی مدیریت بحران استان» با اشاره به کاهش بیش از 90 درصدی بارندگی در سالجاری در استان، گفت: از ابتدای سال 96 تا کنون در تمام نقاط استان کاهش محسوس بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل و بلندمدت سالهای قبل داشته ایم و این مسئله ضرورت مدیریت مصرف آب و فرهنگ سازی برای مردم در راستای مصرف بهینه آن را دوچندان می‌کند. 

باقر کرد ادامه داد : در حال حاضر علی رغم کمبود جدی آب و ادامه روند خشکسالی هنوز هم بخش زیادی از مردم آگاهی لازم در خصوص نحوه مدیریت مصرف آب ندارند لذا آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و صدا و سیما در این خصوص امری ضروری است. 

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم و حیاتی استان مسئله آب است ، گفت : برنامه انتقال آب از دریای عمان و استحصال از آبهای ژرف در دست مطالعه است اما این طرحها زمان بر خواهد بود لذا فرهنگ سازی در بین مردم و مدیریت صحیح آبهای موجود به عنوان اولویت کوتاه مدت مورد توجه قرار گیرد. 

معاون امور عمرانی استانداری افزود : برابر اعلام سازمان هواشناسی روزهای دوشنبه و سه شنبه در زاهدان و دیگر نواحی مرکزی و جنوب شرق استان وزش باد شدید با سرعت 70 تا 80  که به صورت لحظه ای تا 90 کیلومتر بر ساعت هم می رسد.

کرد تصریح کرد: در اوایل هفته آینده از شنبه تا دوشنبه اولین بارش قابل توجه امسال را در قسمتهای جنوبی  استان داریم و در شمال استان نیز با وزش باد شدید و گرد و غبار مواجه خواهیم بود لذا این موضوع آمادگی لازم دستگاههای متولی بخش بحران را می طلبد.

وی اظهار داشت : خطوط برق و آب و تاسیسات زیربنایی در حاشیه شهرها و به ویژه شهرهایی که در بحرانهای قبلی هم معمولا با خطر مواجه بوده اند ، مقاوم سازی و دستگاهها آمادگی لازم را برای مقابله با شرایط بحرانی داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه جان مردم از وقت شان ارزشمندتر است، گفت: پلیس راه و راهداری در صورت احتمال بروز مشکل برای مردم درجاده های مواصلاتی در هنگام بروز طوفان و بارندگی نسبت به اطلاع رسانی و توقف خودروها اقدام کنند.

وی از فرمانداریها خواست: میزان آسیب پذیری شهرهایی که در حاشیه با سیلاب و احتمال بروز خسارت به تاسیسات زیربنایی مواجه هستند را برآورد و به ستاد مدیریت بحران استان اعلام کنند.

معاون استاندارتصریح کرد : گذشته از  سوانح و تصادفات جاده ای که البته علت اصلی آن را نیز کارشناسان پلیس راه عامل انسانی و رفتارهای قانون گریز رانندگان می دانند ، سیستان و بلوچستان یکی از استانهای برتر در حوزه مدیریت بحران طی 4 سال گذشته بوده است.

باقر کرد در پایان گفت : با توجه به اینکه سفرهای نوروزی از اواسط اسفندماه شروع و تا نیمه فروردین ماه ادامه دارد و جاده های استان با افزایش رفت و آمد و ترافیک مواجه خواهد شد؛ لازم است دستگاههای متولی این بخش تدابیر لازم را در خصوص کنترل مسیرهای مواصلاتی و کاهش حوادث جاده ای بیاندیشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز