خبرگزاری کار ایران

در جلسه مدیریت بحران آب استان مطرح شد:

دستور صریح استاندار بر پیگیری مشکلات و خسارت‌های مردم سیستان از خشکسالی

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۹۳۴

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع کم آبی در استان یکی از مهمترین مشکلات مردم است که پیگیری و حل این موضوع در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سید دانیال محبی در جلسه مدیریت بحران آب سیستان که صبح امروز در استانداری برگزار شد، با اشاره به کاهش نزولات جوی در شمال استان و خسارات ناشی از این موضوع به مردم، از مدیران و مسئولان سازمانها و ادارات و بانک‌های عامل خواست تا نسبت به پیگیری دقیق مشکلات افراد خسارت دیده از خشکسالی در منطقه سیستان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه منطقه و کشورهای اطراف نیز دچار قهر طبیعت هستند، تصریح کرد: میزان بارش برف و باران در حوزه بالادست رودخانه هیرمند کاهش داشته است که بدلیل عدم آورد آب این رودخانه زراعت مردم سیستان در حال از بین رفتن است که دستگاه های متولی باید اقدامات حمایتی لازم را از کشاورزان، دامداران و مردم منطقه بصورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار همچنین به تعامل دولت و مجلس در رفع مشکلات مردم اشاره کرد و آن را عاملی موثر در پیگیری مطالبات مردم استان سیستان و بلوچستان برشمرد.

محبی در پایان با تشریح وظایف همه ی دستگاه های مرتبط با این موضوع، دستورات تخصصی لازم را برای پیگیری مسائل و مشکلات صادر کرد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه به کاهش 98 درصدی نزولات جوی در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین آسیب از موضوع خشکسالی در منطقه سیستان بوده که با توجه به کشت اول کشاورزان، ادامه کار با مشکل مواجه شده است.

احمدعلی کیخا افزود: حدود 80 هزار هکتار از اراضی  منطقه سیستان بخاطر کم آبی و خشکسالی زیر کشت نرفته که نشان دهنده خسارت به کشاورزان و عدم درآمد آنها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز