خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت:

صادرات گاز تحریم ناپذیر است / صادرات گاز ایران افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۲۷۲

مدیر عامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه صادرات گاز منافع بشریت را در پی دارد و نه فقط ملیت ایران، خاطرنشان کرد: بنابراین نه کسی حق تحریم آن را دارد و نه تحریم می‌شود و نه در مسائل سیاسی دخالت داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمیدرضا عراقی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند صادرات گاز ایران و تاثیرپذیری از خروج امریکا از برجام اظهار داشت: صادرات گاز با صادرات نفت فرق می‌کند، ما جدای از اینکه تامین انرژی را انجام می‌دهیم و قرارداد درازمدت با کشورهای همسایه داریم، کلا مصرف گاز محیط زیستی است و جایگزین سوخت میان تقطیر می‌شود، مثلا وقتی نیروگاه بغداد قرار است گازوئیل و یا مازروت مصرف کند به لحاظ اقتصادی و محیط زیستی به ضررشان است.

وی افزود: یکی از سیاست‌ها و استراتژی‌های دنیا این است که نیروگاه‌ها از سوخت فسیلی به سمت گاز طبیعی بروند بنابراین صادرات گاز محدودیتی ندارد و قراردادهای ما پابرجا است و افزایش هم پیدا می‌کند.

مدیر عامل شرکت ملی گاز تصریح کرد: ما سال گذشته صادرات به بغداد را شروع کردیم و اکنون 18 میلیون متر مکعب به عراق و 30 میلیون متر مکعب به ترکیه صادر می‌کنیم و در آینده نیز صادرات از بصره را داریم.

وی با بیان اینکه صادرات گاز منافع بشریت را در پی دارد و نه فقط ملیت ایران، خاطرنشان کرد: بنابراین نه کسی حق تحریم آن را دارد و نه تحریم می‌شود و نه در مسائل سیاسی دخالت داده می‌شود. 

عراقی در ادامه با اشاره به استفاده از کالاهای ایرانی گفت: در حال حاضر بیش از 95 درصد اقلام گاز رسانی ایرانی است و اصرارمان به سازندگان این است که بجای مزیت‌های نسبی مزیت‌های رقابتی داشته باشند و بتوانند در دنیا خودشان را مطرح کرده و رقابت کنند.

وی یادآور شد: 98 درصد کالاهای گاز رسانی در داخل تهیه می‌شود،در پالایشگاه‌ها بعضی از قطعات یدکی وارد می‌شود که اجتناب ناپذیر است.

معاون وزیر نفت درباره گازرسانی روستایی نیز بیان کرد: در حال حاضر روند افزایش گازرسانی 11.2 درصد بوده، از نظر تعدادی 5 هزار روستا در حال اجرا داریم و هر روز 10 روستا افتتاح می‌شوند و 3600 روستا تا پایان سال گازرسانی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز