خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

مقام‌های ونزوئلا دموکراسی را به کشور بازگردانند

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۴۶۰

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که فرمانی اجرایی برای «جلوگیری از فروش برخی دارایی‌های مالی ونزوئلا و ممانعت از این‌که این کشور با فروختن برخی دارایی‌هایش پول به‌دست آورد» صادر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته -دوشنبه- از مقام‌های ونزوئلا خواست تا دموکراسی را به این کشور بازگردانند، انتخابات آزاد برگزار کنند، تمام زندانیان سیاسی را آزاد کنند و به سرکوب خاتمه دهند.

ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایالات متحده پشت مردم ونزوئلا می‌ماند، مردمی که تحت سلطه نظام “نیکلاس مادورو”، رئیس‌جمهوری این کشور، بسیار رنج کشیده‌اند. ما از مادور می‌خواهیم که دموکراسی را بازگرداند، انتخابات آزاد در این کشور برگزار کند و تمام زندانیان سیاسی را بلافاصله و بدون هیچ قید و شرطی آزاد کند و به سرکوب و محاصره اقتصادی مردم ونزوئلا خاتمه دهد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که فرمانی اجرایی برای «جلوگیری از فروش برخی دارایی‌های مالی ونزوئلا و ممانعت از این‌که این کشور با فروختن برخی دارایی‌هایش پول به‌دست آورد» صادر کرده است. این فرمان بناست «از فروش دارایی‌های ونزوئلا که این کشور برای بازسازی اقتصادش به آن نیاز دارد با قیمت پایین جلوگیری کند.»

نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور برای بار دوم با بیش از پنج و هشت دهم میلیون رای برنده شد.

آمریکا این انتخابات و نتیجه آن را نامشروع و غیرقانونی می‌داند.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز