خبرگزاری کار ایران

عاقل منش خبر داد:

تصویب یک میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه رصدخانه کوشیار رشت

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۱۸۵

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت گفت: یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان برای تکمیل مجموعه رصدخانه و آسمان نمای بزرگ کوشیار رشت مصوب شد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسن عاقل منش بیان کرد: : تکمیل و تجهیز این مجموعه که به نام منجم و ریاضیدان بزرگ قرن چهارم هجری، کوشیار گیلانی نامگذاری شده است، یکی از اهداف اصلی شورای پنجم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به تصویب احداث بنای رصدخانه در اواخر کار شورای دوم تصریح کرد: در شورای سوم، مصوبه شورای قبل پیگیری شد و با تخصیص زمینی در حوالی دریاچه عینک (صف سر) در محدوده منطقه ۴ شهرداری، احداث مجموعه آغاز شد.
وی یادآور شد: در شورای سوم، بیش از ۹۵ درصد بنای مجموعه که کارکرد علمی آموزشی گردشگری دارد پیشرفت فیزیکی داشت. هرچند در پنج سال اخیر این روند متوقف شد  اما در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای پنجم تلاش شد اعتبار مشخصی از بودجه سال جاری شهرداری رشت برای تکمیل مجموعه کد‌دار شد.
عاقل منش ابراز کرد: در سال جاری به همت اعضای شورای پنجم تکمیل، تجهیز و راه اندازی اولیه مجموعه رصدخانه و آسمان نمای کوشیار در دستور کار گرفته و در این خصوص یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان برای اجرای فاز اول و تکمیلی این پروژه ناتمام تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: بنا به پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی و ابلاغ مکتوب به شهردار رشت، خوشبختانه شهردار محترم، مدیر منطقه ۴ را به عنوان مدیر پروژه، مامور پیگیری و اقدامات لازم در این موضوع کرده است.
عاقل منش یادآور شد: این بنا از ابتدا با هدف و کارکرد علمی آموزشی بنا شد ولی کاربری گردشگریآن نیز مورد توجه است و می توان پیش بینی کرد که بخش عمده ای از مخاطبان ان را گردشگران داخلی و خارجی تشکیل خواهد داد لذا ضروری است برای خرید تجهیزات علمی و اموزشی مجموعه مانند خرید آسمان نما، تلسکوپ، تجهیز کتابخانه تخصصی، نمایشگاه و ... بودجه لازم تخصیص یابد اما بودجه شهرداری کفاف لازم را نمی دهد.
وی افزود: تکمیل گنبد آسمان نما و خرید دستگاه آسمان نمای دیجیتالی با کیفیت مطلوب هزینه بر است و امیدواریم بتوانیم با کمک های خیرینی که در مباحث علمی آموزشی پیشقدم هستند آسمان نما و تجهیزات نجومی و آموزشی رصدخانه کوشیار گیلانی را خریداری کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اعلام کرد: تلاش ما این است که طبق فازبندی تا پایان سال، بتوانیم بنای مجموعه را تکمیل و بخشی از تجهیزات با کاربری عمومی ان را تامین و راه اندازی نماییم تا انشالله هر چه زودتر عموم مردم از این بنای مدرن شهری منتفع شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز