خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

واشنگتن فشار قابل توجهی به اعضای باقیمانده برجام وارد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۱۱۴

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر ایستادگی روسیه برای مذاکره با همه طرف‌های باقیمانده برجام درباره اقدامات جبرانی لازم علیه تحریم‌های یک جانبه آمریکا گفت:آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شده و همه حقوق خود را در باره این سند از دست داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکا فشار قابل توجهی را به اعضای باقیمانده برجام وارد می‌کند.

لاوروف با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت: «ما شاهدیم که آمریکا در آینده و هم اکنون سعی می‌کند فشار قابل توجهی را به اعضای باقیمانده برجام وارد کند. آنها (آمریکایی‌ها) همین الان هم اولتیماتوم‌هایی را درباره توقف تجارت با ایران از جمله نقل و انتقال برخی اقلام خاص مانند نفت ایران داده‌اند. آنها زمان‌های ۶۰ روزه و ۹۰ روزه تعیین می‌کنند. این برنامه‌ای برای اعمال فشار عظیم است.»

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری با همتای فلیپینی خود گفت: یک چیز روشن است و آن اینکه آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شده و همه حقوق خود را درباره این سند از دست داده است؛ چرا که در این سند تعدادی از بندها به اعضای برجام حقوقی را اعطا کرده‌اند.

لاورف با تاکید بر ایستادگی روسیه برای مذاکره با همه طرف‌های باقیمانده برجام درباره اقدامات جبرانی لازم علیه تحریم‌های یک جانبه آمریکا گفت: دلایل زیادی برای نگرانی از تحولات اخیر وجود دارد. منظور از تحولات توافق هسته‌ای با ایران است. این اقدام آمریکا می‌تواند به روابط فراآتلانتیکی به شدت آسیب برساند و اگر این اتفاق رخ دهد نتایجی وسیع‌تر از ایران و توافق با این کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز