خبرگزاری کار ایران

شهریاری:

تبعیض آشکاری بین بیمه‌شدگان «ژن خوب» و بیمه‌شدگان روستایی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۹۴۶

نماینده مردم زاهدان در جلسه سوال از وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: من می‌خواهم از وزیر قول بگیریم. اینکه سازمان تامین اجتماعی با سازمان بیمه ایرانیان همکاری کرده و در رابطه با حق فرانشیز روستاییان مشکل را برطرف کند که تبعیض بین افراد خوش نشین در کلان شهر ها و افراد حاشیه نشین بر طرف شود. اگر وزیر این قول را بدهد احتیاج به رای گیری هم نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ حسین علی شهریاری نماینده مردم زاهدان عضو کمیسیون سلامت در جلسه سوال از علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ساز و کار مجلس ایراد دارد، گفت: اینکه سال ۹۵ سوال کنیم و وزیر سال ۹۷ به صحن علنی مجلس بیاید، درست نیست. خیلی از قوانین ممکن است عوض شود این اتفاق افتاده است. سال ۹۵ ما سازمان بیمه خدمات درمانی را موظف کرده بودیم کاری را انجام دهند. این اتفاقات افتاد و اطلاعاتی که از عزیزان در سازمان بیمه ایرانیان داریم حاکی از این بود که به هر دلیلی همکاری از سوی سازمان‌های بیمه تامین اجتماعی با سازمان بیمه ایرانیان انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار همپوشانی در دفترچه بیمه‌ها داریم که به ازای هر یک میلیون ۵۲۸ میلیارد تومان هزینه دارد که اگر در ۵ ضرب کنیم هزینه همپوشانی دفترچه‌ها مشخص می‌شود، گفت: بعد از اینکه بیمه سلامت تشکیل شد قرار شد فرانشیز برای بیمه شهری ۲۰ درصد و برای بیمه روستاییان ۳ درصد باشد. اکثر روستاییان دفترچه بیمه روستایی ایرانیان گرفتند چون با دفترچه بیمه تامین اجتماعی باید ۱۰ درصد فرانشیز می‌دادند؛ با توجه به آسیب‌پذیری این قشر، انگیزه‌ای برای استفاده از بیمه تامین اجتماعی وجود ندارد و این ساز و کار را باید بیمه تامین اجتماعی فراهم کند چون این بار اضافی برای مردم خواهد بود.

شهریاری در مورد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی افزود: در خیلی از کلان شهرها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خیلی خوبی داریم که بیمه‌شدگان تامین اجتماعی می‌توانند از آنها استفاده کنند و هزینه ندهند، ولی در مناطق محروم، بیمارستان تامین اجتماعی وجود ندارد و بیمه شدگان مجبور هستند به بیمارستان دولتی بروند و هزینه اضافی بدهند. پوشش بیمه تامین اجتماعی در سیستان ۳۳ درصد است؛ یعنی کم است و بیمارستانی که در زاهدان است، همه رشته‌های فوق تخصصی را ندارد. در توان تامین اجتماعی هم نیست که در همه جا بیمارستان تخصصی ایجاد کند. تبعیض آشکاری بین بیمه شدگان «ژن خوب» که در تهران و کلان شهرها هستند و بیمه‌شدگان روستایی که ژن نامرغوب دارند دیده می‌شود.

نماینده مردم زاهدان گفت: این سوالات و استیضاح‌ها نتوانسته مشکل را حل کند سوال دو سال پیش تاریخ انقضایش گذشته هدف نباید کارت زرد دادن باشد وزیر داشتیم یک کارت زرد گرفته و مشکل حل نشده وزرای محترم باید مشکلات را حل کند. این ساز و کار برمی‌گردد به آیین‌نامه ما که باید اصلاح شود و باید این سوالات به نتیجه برسد و به رفع مشکلات ختم شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قصد ما این نیست که وزیری را بیاوریم در صحن و تذکر بدهیم و کارت زرد بگیرد، گفت: مجلس این همه کارت زرد داده.  آیا بررسی شده؟  مرکز پژوهش ها باید بررسی کند کارت زردهایی که مجلس داده به چه نتیجه ای رسیده به جز اینکه وقت نمایندگان را گرفته است؟

وی تصریح کرد: من می‌خواهم از وزیر قول بگیریم. اینکه سازمان تامین اجتماعی با سازمان بیمه ایرانیان همکاری کرده و در رابطه با حق فرانشیز روستاییان مشکل را برطرف کند که تبعیض بین افراد خوش نشین در کلان شهر ها و افراد حاشیه نشین بر طرف شود. اگر وزیر این قول را بدهد احتیاج به رای گیری هم نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز