خبرگزاری کار ایران

احیای سراهای بازار تاریخی اراک آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۵۶۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: احیای سراهای بازار تاریخی اراک یکی از مهم‌ترین اهداف پروژه‌های مرمتی این مجموعه است.

سیدمحمد حسینی در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: کار مرمت سرای حاجباشی بازار اراک شامل مرمت جداره‌ها، نماسازی، بندکشی، تعویض مصالح فرسوده و نیز سکوسازی و کف‌سازی در دو جبهه سرا و فضای باز در دستور کار بوده تا بتوان  بسیاری از کاربری‌های فراموش شده این سرا را احیا کرد.

وی افزود: پروژه عملیات مرمت سرای حاجباشی بازار تاریخی اراک با رعایت نکات اصولی پایان یافت، همچنین ساخت و تعبیه اتاقک و کانال تاسیسات الکتریکی در این سرا انجام شده و مرمت درب‌ها، پنجره‌ها و همگون‌سازی آنها جزو برنامه‌های آینده برای مرمت این سرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: این بنا در گذر چهارسوق واقع شده و مساحت آن حدود یک‌هزار و  289 متر مربع است که 187 متر مربع آن به بخش سرباز اختصاص دارد.

حسینی بیان کرد: همچنین یک راهروی مسقف، دوبخش سرا را به یکدیگر متصل می‌کنند و حجره‌های دور حیاط در دو طبقه، مرمت شده‌اند.

وی ادامه داد: مانند گذشته اکثر حجره‌های این سرا به فروش فرش و رفوگری فرش مشغولند و همچنان در همین حوزه فعال هستند که با احیا و مرمت این سرا امیدواریم که این فعالیت پررنگ‌تر و چشمگیرتر شود زیرا صنعت فرش را می‌توان تاج هنر هنرمندان استان مرکزی دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز