خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی کار پلی اکریل:

بحث انحلال پلی‌اکریل رد شد/کارگران در انتظار دریافت معوقات و تامین مواد اولیه هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۴۲۳

علیرضا خرمی با بیان اینکه کارگران پلی‌اکریل پس از چهار سال انتظار خسته‌اند، به نمایندگی از جانب دو هزار کارگر پلی‌اکریل از مسئولان خواست که برای افتادن چرخ تولید روی غلتک، هرچه در توان دارند، انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت پلی‌اکریل اصفهان یکی از کارخانه‌های تولیدی کشور است که مدتهاست با مشکل کمبود نقدینگی و اختلال تولید مواجه شده‌است. در روزهای گذشته مدتها بعد از استقرار «هیات حمایت از صنایع» جلسه دوم مجمع عمومی این شرکت برگزار شد. علیرضا خرمی (عضو شورای اسلامی پلی‌اکریل) در ارتباط با تصمیماتی که در این مجمع گرفته شد، می‌گوید: در جلسه مجمع عمومی، بحث انحلال کارخانه پلی‌اکریل رد شد و یکی از پیشنهادهایی که از سوی سهامداران خرد در این جلسه مطرح شد، بحث افزایش سرمایه از محل آورده نقدی بود؛ در این جلسه تصمیم گرفته شد تا پلی‌اکریل از ماده 141قانون تجارت خارج شود. البته تمامی این مباحث هنوز در حد طرح است.

خرمی درباره وضعیت این کارخانه تصریح می‌کند: در جلسات متعددی که با حضور مسئولان استان، شهرستان و نمایندگان مجلس برگزارشد، قول مساعد جهت تداوم تولید و اشتغال پایدار در شرکت پلی‌اکریل داده شده است، اما وضعیت کارخانه پلی اکریل برای تامین مواد اولیه‌ی مورد نیاز، مناسب نیست و کارکنان شرکت، همچنان بلاتکلیف هستند؛ پرسنل پلی اکریل 80 درصد حقوق ماه گذشته خود را دریافت کردند ولی از سال گذشته همچنان چندین ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند.

 وضعیت بلاتکلیف کارخانه پلی اکریل و تعویق در پرداخت حقوق کارگران، آنها را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است. این کارگران از تیرماه سال گذشته به بیمه بیکاری معرفی شدند و اکنون در حدود دو ماه است که به کارخانه بازگشته‌اند. خرمی در ارتباط با وضعیت این کارگران می‌گوید: شرایط پلی اکریل به گونه‌ای  پیش رفته‌است که پس از چهار سال تحمل شرایط دشوار، این وضعیت منجر به ازهم گسیختگی بنیان خانوادگی بسیاری از کارگران شده است؛ پرسنل شرکت پس از چهارسال بلاتکلیفیِ وضعیت کارخانه و ابهام در آینده کاری این شرکت، ناامید هستند و آینده روشنی را برای خود و کارخانه متصور نیستند.

 عضو شورای اسلامی کار شرکت پلی اکریل درباره وضعیت تولید کارخانه می‌گوید: بخشِ اکریلیک 2 در حال فعالیت است، اما تداوم تولید این خط به دلیل عدم تامین مواد اولیه مشخص نیست، ضمن اینکه قسمت نخ‌ریسی(یارن) پلی‌استر هم در تلاش است تا انشاالله به زودی راه‌اندازی شود.

خرمی ادامه می‌دهد: تمامی پیشنهاداتی که در مجمع ارائه شده درحد طرح است و قرار است این پیشنهادات بررسی شود. پرسنل کارخانه پس از چهار سال شرایط دشوار، از این وضعیتِ نامشخص و بدون دورنمای روشن، خسته شده‌اند.

وی در پایان ضمن تشکر از تمامی مسئولان دلسوز تاکید کرد: ما کارگران این واحد صنعتی قدیمی، انتظار داریم به شرایط کارخانه پلی اکریل رسیدگی کنند تا چرخ این صنعت عظیم بچرخد. تاریخ نساجی کشور با نام پلی‌اکریل عجین است و نباید اجازه دهند این قطب نساجی کشور بیش از این با نابسامانی دست و پنجه نرم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز