خبرگزاری کار ایران

بازگشت همه کارگران پلی‌اکریل به کارخانه/انتظار برای دریافت معوقات مزدی ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۲۱۳

کارگران شرکت پلی‌اکریل اصفهان پس از نزدیک به یک سال وقفه به کارخانه بازگشتند. این کارگران در انتظار دریافت معوقات مزدی خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (چهاردهم فروردین) قرار است بیمه بیکاری‌بگیرانِ پلی‌اکریل اصفهان به کارخانه بازگردند.

در روزهای پایانی اسفند ماه گذشته، مدیر منابع انسانی پلی‌اکریل اصفهان، نامه‌ای خطاب به پرسنلی که «هنوز بیمه بیکاری می‌گیرند» منتشر کرد و از آنها خواست، چهاردهم فروردین ماه به کارخانه بازگردند. با این حساب، امروز حدود سیصد کارگر باقیمانده نیز به سالن‌های تولید بازگشتند. باقی کارگران در آخرین ماه‌های سال گذشته به تدریج به کارخانه بازگشتند.

کارگران پلی‌اکریل می‌گویند: بخش اکریلیک کارخانه قرار است از امروز راه‌اندازی شود؛ پلی‌استر نیز از قبل از سال، با ظرفیت محدود شروع به کار کرده‌است اما همچنان مشکل مواد اولیه دارد.

«پرداخت معوقات مزدی» یکی دیگر از نگرانی های پلی‌اکریلی‌هاست. کارگرانی که از ابتدای سال گذشته (فروردین ۹۶) به بیمه بیکاری فرستاده شدند، هفت ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده مربوط به دستمزد سال ۹۵ دارند. عده معدودی نیز که سال ۹۶ را در کارخانه باقی ماندند، علاوه بر این هفت ماه معوقات، هر ماه مبلغ کمی به عنوان علی‌الحساب دریافت کردند و مابقی دستمزد خود را نگرفته‌اند.

کارگران پلی‌اکریل می‌گویند: امیدواریم مطالبات مزدی ما هرچه سریعتر پرداخت شود و علاوه بر آن، با تهیه مواد خام مورد نیاز، تولید با حداکثر ظرفیت از سر گرفته شود.

کارگران پلی‌اکریل از ابتدای سال گذشته با توقف موقت تولید، به بیمه بیکاری فرستاده شدند. این کارخانه مدتهاست زیر نظر هیات حمایت از صنایع قرار دارد و تسهیلاتی برای راه‌اندازی مجدد به آن اختصاص داده شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز