خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری خیرین مدرسه ساز مطرح شد؛

همت خیرین، البرز را سومین استان کرد/خیرین  72 مدرسه ساختند

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۳۶۲

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز از ساخت 72 مدرسه توسط خیرین از کسب رتبه سوم کشوری در امر نوسازی مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا اسپرورین روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ساخت مجموع 72 مدرسه مبلغ 650 میلیارد ریال از طرف خیرین مدرسه ساز هزینه شد.

وی افزود: آماده سازی 418 کلاس درس به ارزش بیش از  370 میلیارد ریال در حال اجراست.

اسپرورین با عنوان اینکه سهم دولت در سال گذشته 200 میلیارد تومان بود، اظهار داشت: حدود 50 درصد مدارس ساخته شده در سال گذشته در کشور به همت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است و البته همت خیرین البرزی موجب شد که این استان رتبه سوم کشوری را در بخش مشارکت ها کسب کند.

وی به میزان تعهدات جشنواره های خیرین اشاره کرد و گفت: میزان تعهد خیرین مدرسه ساز در جشنواره سیزدهم در سال 90 به میزان 5.8 میلیارد تومان و تحقق 82 درصد،  جشنواره چهاردهم و پانزدهم به میزان 10 میلیارد تومان و تحقق 100 درصد، جشنواره شانزدهم، میزان تعهد 17 میلیارد تومان و تحقق 95 درصد، جشنواره هفدهم به میزان 21 میلیارد تومان و تحقق 100 درصد، جشنواره هیجدهم به میزان 19 میلیارد تومان و تحقق 94 درصد، جشنواره نوزدهم به میزان 5.21 میلیارد تومان و تحقق تعهد 73 درصد آن تحقق پیدا کرده است. 

اسپرورین ضمن یادآوری 117 میلیارد تومان تعهد خیرین طی 6 سال گذشته، بیان کرد: 92 درصد این تعهد محقق شده است لذا این رقم نشان دهنده روند رو به رشد مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان البرز در ساخت فضاهای آموزشی بوده است.

وی با اشاره به جمعیت رو به رشد استان البرز لزوم مشارکت خیرین در امر ساخت و ساز فضاهای آموزشی را مهم دانست و اظهار داشت: شرکت در توسعه این فضا ملزم به پرداخت پول هنگفت و ساخت یک یا چند مدرسه از طرف خیرین نیست بلکه مشارکت های مردمی با هر توان مالی می تواند محقق شود.

 

در ادامه این نشست مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر دریافت وجه از دانش آموزان هیات امنایی، گفت: بعضی از مدارس که خیرین آماده و تحویل آموزش و پرورش می شود بیشتر به دلیل نیاز مجموعه از مشارکت مردمی استفاده می کنند.

خسرو ساکی ادامه داد: در صورتی که تا شعاع کمی از مدرسه هیات امنایی، فضای آموزشی دولتی دیگری وجود نداشته باشد، نباید مدرسه به صورت هیات امنایی اداره و وجه از اولیا دریافت شود.

وی در پایان یادآور شد: مشارکت مردم و دریافت شهریه مدارس در رفع نیاز مدارس و برای رفاه بیشتر دانش آموزان دریافت می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز