خبرگزاری کار ایران

اولین گام در اجرای برنامه‌ریزی منطقه‌ای در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای؛

باید فقر مهارتی را فریاد کشید

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۷۴۶

همایش هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی تعاملی سال ۱۳۹۷ مدیران کل ستاد و استانهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در استان اصفهان طی دو روز برگزار می‌شود.

به  گزارش ایلنا، همایش هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی تعاملی سال ۱۳۹۷ مدیران کل ستاد و استانهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در استان اصفهان طی دو روز  برگزار می‌شود.

«سلیمان پاک سرشت» معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سخنرانی آغازین این گردهمایی خاطر نشان کرد: در وضعیتی اولین هم اندیشی سال ۱۳۹۷  را برگزار می کنیم که کشورمان با چالشهای داخلی و خارجی مواجه است و نگاههای زیادی به سمت کشور ما دوخته شده است. مقطع نشست ما با این فضایی که در کشور و بین الملل مطرح است را به فال نیک میگیریم و تاکید می کنیم که تنها با تعامل و گفتگوی ملی می توانیم بر مشکلات پیش آمده فائق آییم.

وی افزود: ما به طور جدی با مسئله بیکاری و بی مهارتی نیروی کار و جویای کار مواجه هستیم. باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا با خطر بزرگ بی اعتباری آموزش کلاسیک روبرو شده ایم ؟ آیا در حوزه آموزش کوتاهی شده است؟ آیا با کمبود رتبه های علمی روبرو هستیم؟ آیا تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان کم است؟ آیا باید اساسا تحصیل کرد یا نه؟ بازتاب نسبت منفی آموزش و توسعه در ایران امروز بسیار نگران کننده است. باید در آموزش دست به اصلاح بزنیم و آموزش را نجات بدهیم. راهی نداریم جز اینکه آموزش صحیح و مهارت بنیان را جایگزین کنیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در دنیای جدید دیگر صرفا آموزشهای تئوری جوابگو نیست. در دنیایی که تحولات در مسائل جامعه روزافزون است نمی توانیم بر اساس آموزشهای کلاسیک عمل کنیم. وی خاطر نشان کرد: بنگاههای خرد و کوچک به شدت متنوع شده و تکنولوزی محور شده اند این در حالی است که آموزش های بلند مدت دانشگاهی پاسخگوی نیازهای این بخش نیست.

پاک سرشت تصریح کرد: کلیدی ترین عامل استفاده از فضای موجود و تحول فضای آموزشی کشور این است که خودمان را باور  کنیم. این جلسه گفتگو برای تقویت و اثربخشی مهارتی است برای اینکه تجربه هایمان را به هم منتقل کنیم و ایده ها را به اشتراک بگذاریم. ما در جامعه دچار یک خلع اساسی و بنیادی هستیم . متاسفانه این آموزشها هنوز شناخته نشده اند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: صدای چالش فقر مهارت را باید فریاد بزنیم. این امر با جریان سازی و مساعد کردن فضای فرهنگی جامعه امکان پذیر است. باید شکاف مهارت به عنوان یک شاخص وارد ادبیات مدیران کشور شود.

به گفته وی فرصت تاریخی فعلی نیازمند شروع گفتگوی ملی مهارت است. رویکرد مدیریت آموزش فنی و حرفه ای کشور از مدیریت متمرکز به سمت مدیریت تحول گرا و منطقه ای تغییر کرده است. باید با جسارت و ابتکار از این فرصت مدیران استانی بیشترین استفاده را بکنند.

در ادامه این برنامه مدیران استانی به ارائه پیشنهادات استانی و برنامه های خود برای سال ۱۳۹۷ ارایه کردند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز