خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

وجود صد هزار تعاونی فعال در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۶۸۵

معاون مدیرکل دفتر ترویج و آموزش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور گفت: زمان‌های قبل افراد به‌دلیل عدم اطلاع کافی در زمینه تشکیل تعاونی‌ها، تعاونی‌ها با شکست مواجه می‌شدند ولی در حال حاضر افراد اطلاعات لازمه را کسب کرده‌اند و اقدام به تشکیل تعاونی می‌کنند.

رحمت‌الله رحیمی در همایش تعاون، کافرآفرینی و اشتغال ویژه دانش‌آموزان هنرستانی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در حال حاضر 100 هزار تعاونی در سراسر کشور وجود دارد.

وی افزود: اولین تعاونی رسمی در سال 1844 میلادی در کشور انگلستان تاسیس شد و انقلاب صنعتی پیامدهایی از جمله از بین رفتن کار کارگاه‌های خانگی، جدا شدن عامل کار از سرمایه، حاکمیت بی‌چون و چرای سرمایه‌داری، افزایش سرعت کار، کاهش دستمزد و اشتغال زنان و کودکان را به همراه داشت.

رحیمی کمبود فضای آموزش و مراکز آموزشی و دانشگاهی، کاهش شرایط اقتصادی در بخش‌های دولتی و خصوصی را از مشکلات کارآفرینی برشمرد.

وی در حاشیه این همایش گفت: تنها راه ایجاد اشتغال و برون رفت از شرایط فعلی کشور در زمینه ایجاد اشتغال تجمیع سرمایه‌های فرد در قالب تعاونی است.

رحیمی با اشاره به اینکه سازمان‌های آموزشی در کشور ناکارآمد عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: دانش آموختگان مراکز آموزشی برای کسب مهارت نیازمند فراگیری به صورت عملی در محیط‌های کسب و کار هستند و این امر بسیار هزینه‌بر است که در صدد هستیم در دانشگاه‌های علمی کاربردی این مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز