خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم خبر داد؛

ادغام رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی/راهکارهای وزارت علوم به زودی اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۵۴۲

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص موضوع ادغام رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی گفت: موضوع ادغام رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی به صورت جدی از طرف وزارت علوم دنبال می‌شود و در آینده پیشنهادات و راهکارهای وزارت علوم در این زمینه اعلام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های جمعی گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها که به عنوان سرآمدان آموزشی مورد تجلیل قرار می‌گیرند، توسط ۷۰ گروه تخصصی و با همکاری دانشگاه‌ها انتخاب شده‌اند و سعی شده است افراد برگزیده از دانشگاههای مختلف کشور باشد.

وی اظهار داشت: سرآمدان آموزشی سال ۱۳۹۶، از دانشگاههای تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، شهید چمران اهواز، تربیت مدرس، علامه طباطبایی؛ الزهرا (س) و شهید بهشتی هستند و اشتهار برگزیدگان در امر آموزش، اثر گذاری ملی و بین المللی در زمینه تربیت دانشجو و آموزش مهارتی فرا‌تر از کلاس درس، معیارهای انتخاب سرآمدان آموزشی بوده است.

معاون آموزشی وزارت علوم با اعلام اینکه موضوع گرامیداشت اموزش عالی در سطح ملی از سال ۱۳۹۴ در وزارت علوم مطرح شد؛ گفت: اولین همایش آموزش عالی در سال ۱۳۹۵ در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد که از جمله نتایج این همایش، بازنگری در برنامه‌های آموزش عالی و از جمله توجه به بین المللی شدن دانگشاه‌ها بود.

دکتر شریعتی گفت: در سال ۱۳۹۶ به ۱۶ دانشگاه کشور که آمادگی خود را برای حضور موثر در عرصه بین المللی اعلام کرده بودند جمعاً مبلغ ۱۲ میلیارد تومان پرداخت شد و امسال پیش بینی می‌شود اعتبارات این بخش نسبت به سال گذشته ۴ برابر شود.

وی افزود: دومین همایش آموزش عالی نیز در اردیبهشت سال گذشته در دانشگاه تهران برگزارشد که در پی مباحث این همایش، توجه به مهارت آموزی به دانشجویان به عنوان یک برنامه در وزارت علوم مطرح شد و چندین اقدام در این زمینه صورت گرفت.

دکتر شریعتی نیاسر با اشاره به برگزاری سومین همایش آموزش عالی کشور در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی گفت: پیاده سازی سند آمایش آموزش عالی موضوع محوری این همایش است و در طول همایش، ۶ میزگرد تخصصی «آموزش عالی میان رشته‌ای»، «آموزش عالی رشته‌های مهارتی»، «فرآیندهای یاددهی و یادگیری»، «فرآیندهای پذیرش دانشجو» و «ساماندهی آموزش عالی» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ثبت نام ۱۸۰ متخصص و صاحبنظر برای حضور در این همایش گفت: ساماندهی آموزش عالی نیازمند مشارکت عمومی، خرد جمعی و عزم راسخ است.

معاون آموزشی وزارت علوم در پاسخ به سوالات یکی از خبرنگاران حاضر در نشست خبری در خصوص موضوع ادغام رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی گفت: موضوع ادغام رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی به صورت جدی از طرف وزارت علوم دنبال می‌شود و در آینده پیشنهادات و راهکارهای وزارت علوم در این زمینه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز