خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورا مطرح شد؛

وجود رویه‌های غیراخلاقی در شهرداری

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۵۱۳

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران گفت: نباید به بهانه تراکم نیرو و رویه‌های غیراخلاقی که در شهرداری وجود داشته است، کل سازمان شهرداری را نابود کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه مساله اصلی شهروندان تهرانی بحث ترافیک و آلودگی هوا است، گفت: بر اساس آمار آلودگی هوا به اندازه یک بوئینگ 500 نفره تلفات می‌گیرد.

وی افزود: عدالت و رفع تبعیض اهمیت فراوان داشته و فاصله‌های طبقاتی محله‌های جنوب شهر از محله‌های شمال شهر کاملا آشکار است.

فراهانی با اشاره به اظهارات میرزایی در رابطه با بدهی 52 هزار میلیاردی شهرداری و 35 هزار میلیارد نیاز مالی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام و بودجه 17 هزار میلیارد شهرداری تهران گفت: چه برنامه‌ای برای تامین این بودجه‌ها و برنامه‌هایی که ارائه دادید دارید؟

رسولی عضو دیگر شورای شهر نیز ضمن عذرخواهی از شهروندان تهرانی برای هزینه‌هایی که به خاطر تغییر شهردار می‌دهند با اشاره به توانمندی مدیریتی میرزایی گفت: سوالم این است که با توجه به مطالبات عمدتا ناحقی که متوجه شهرداری است و یکی از علل ترک آقای نجفی بود چه میزان آمادگی ایستادگی دارید؟

وی تصریح کرد: چگونه در جایگاه مدیریت شهری که کمترین حمایت را از سوی سران سه قوه و حتی وزیر کشور دارد می‌خواهید 200 هزار میلیارد تومان بدون گران کردن شهر تامین کنید.

وی ادامه داد: اداره این سازمان نیازمند رایزنی با ارکان قدرت است. امروز در کنار سایر بحران‌های دولت نحوه اداره شهر تهران با توجه به کاهش هشت هزار میلیارد تومانی نیز به سرفصل‌های بحران اضافه شده است.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر نیز با اشاره به اینکه در برنامه میرزایی نسبت و ارتباط با طرح جامع تهران را ندیده است گفت: شما راه حل عملیاتی و گام به گام برای حل مسائل تهران ارائه ندادید.

ناهید خداکرمی عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر نیز پس از استماع سخنان میرزایی از وی پرسید: آیا قابلیت مراوده و ارتباط با دولت و حضور در جلسات هیئت دولت را در خود می‌بینید و در این هفت ماهی که در شهرداری مشغول به کار بودید آیا از توانایی‌های جوانان اطرافتان استفاده کرده‌اید؟ همچنین چه برنامه‌ای برای استفاده از پتانسیل تهران در حوزه‌های تاریخی و اجتماعی دارید.

الویری عضو دیگر شورای شهر نیز با اشاره به معضل منابع انسانی از حجت میرزایی خواست راه حل خود را در این رابطه ارائه دهد.

در انتها حجت میرزایی یکی از هشت کاندیدای شهرداری تهران در واکنش به سوالات اعضای شورا گفت: من سخت به جوانان باور دارم و در دوران مدیریت خود هم آن را نشان دادم همکاران من در شهرداری مطمئنا از بین جوانان خواهد بود.

میرزایی افزود: اگر من در هر کشور دیگری بودم الان عضوی از هیئت وزیران آن محسوب می‌شدم مساله اصلی ما در شهرداری این است که با مردم حرف نمی‌زنیم. ما معتقد به گرایشی هستیم که نامش تحول‌خواهی است.

وی با بیان اینکه 75 درصد شهرداران کلانشهرهای دنیا زیر 60 سال عمر دارند با اشاره به تجریبات خود در تسویه تراز مالی طرح تفصیلی در سال 90  گفت: برنامه‌ای که ما تهیه کردیم بسیار پیچیده و پرهزینه بوده و ما برای هر ردیف بودجه پیشنهادی ارائه دادیم. مسائل مالی شهری باید متحول شود. متاسفانه برخی می‌خواهند چشم بسته از دایره تنگ بورورکراسی زندگی کنند.

وی در رابطه با راه‌حل های خود برای بحران مازاد نیرو نیز افزود: نباید به بهانه تراکم نیرو و رویه‌های غیراخلاقی که در شهرداری وجود داشته است کل سازمان شهرداری را نابود کنیم.

معاون برنامه‌ریزی توسعه شهرداری تهران و یکی از کاندیداهای شهرداری در انتها خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از مسائل امروز با هوشمندسازی قابل حل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز