خبرگزاری کار ایران

برگزاری کمیته مشترک کشاورزی ایران و هلند در لاهه

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۹۶۷

دومین نشست کمیته مشترک کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و هلند با حضور مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی کشورمان به ریاست  معاون وزیر و رییس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با  میزبانی دولت هلند از تاریخ 12لغایت 14 اردیبهشت ماه جاری در لاهه برگزار شد. در جریان این نشست دو توافق بین هیات ایرانی و طرف هلندی به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا، هیات ایرانی در جریان مذاکرات خود با ماریولیان سونما معاون وزیر کشاورزی و نیز معاون دانشگاه واخنینگن هلند به توافقات جامعی در حوزه های پژوهشی، آموزش حرفه ای و انجام سرمایه گذاری مشترک، بازاریابی محصولات کشاورزی، مدیریت آب و خاک و... دست یافتند. 

در توافق هیات ایرانی با دانشگاه واخنینگن هلند مقرر شد طرفین در زمینه آموزش های کاربردی و افزایش بهره وری در تولید سیب زمینی و تولید در زمین های شور، شیلات، امنیت غذایی و ارتقاء بهره وری نظام تحقیقات کشاورزی کشورمان همکاری کنند. 

در توافق امضا شده بین معاون وزیر کشاورزی هلند و معاون وزیر جهاد کشاورزی کشورمان طرفین بر تشکیل کارگروه های تخصصی برای پیشبرد اهداف مشترک در حوزه های حفظ دام و نباتات، مدیریت آب و خاک و زمین های شور، کشت گلخانه ای، زراعت به ویژه سیب زمینی، منابع ژنتیکی، شیلات، لبنیات، تجارت محصولات تولیدی، آموزش حرفه ای و تحقیقات مشترک تاکید کردند. 

هیات ایرانی همچنین در طی حضور خود در هلند از مراکز دانشگاهی - تحقیقاتی، مزارع تولیدی، شرکت های دامداری، مراکز نوآوری باغبانی، پارک ها، گمرک محصولات کشاورزی و مزارع کشت سیب زمینی در مناطق شور این کشور بازدید کردند.

قابل ذکر است که کمیته مشترک کشاورزی ایران و هلند در چارچوب تفاهم نامه امضا شده بین وزیران کشاورزی و اقتصاد دو کشور در سال 1395 و کارگروه عالی توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایجاد شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز