خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در لاهه در مراسم جشن نوروز:

ارزش مبادلات اقتصادی با هلند به یک میلیارد و ۶۷۰ هزار یورو رسیده است/ برنامه برای افزایش صادارت غیرنفتی برای حمایت از کالای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۷۱۹

مراسم جشن نوروز و آغاز سال نو با حضور جمع کثیری از ایرانیان مقیم هلند و به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران درشهر لاهه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا جهانگیری در این مراسم طی سخنانی با گرامیداشت همزمانی فصل بهار طبیعت با بهترین ماه‌های خدا شامل رجب، شعبان و رمضان را نویدبخش سالی نکو دانست و گفت: ظرف سال‌های اخیر شاهد رشد مناسبات دوجانبه با کشور هلند و افزایش تبادل هیات‌های عالی‌رتبه بین دو کشور بوده‌‌ایم و در همین چارچوب وزرای امور خارجه، اقتصاد و زیرساخت‌های هلند به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده و در مقابل جناب آقای ظریف، وزیر امور خارجه و وزیر کشاورزی کشورمان به هلند سفر کرده‌‌‌اند. 

ارزش مبادلات اقتصادی با هلند به یک میلیارد و ۶۷۰ هزار یورو رسیده است 

وی افزود: در چهار سال قبل حجم روابط تجاری کشورمان با کشور هلند حدود ۲۵۰ میلیون یورو بود، در حالی که اکنون و در پایان سال ۱۳۹۶ ارزش مبادلات اقتصادی با هلند به یک میلیارد و ۶۷۰ هزار یورو رسیده است و امیدواریم با توجه به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان حمایت از کالاهای ایرانی بتوانیم برنامه افزایس حجم صادارت غیرنفتی برای حمایت از کالای ایرانی را اجرائی کرده و در سال ۱۳۹۷ حجم روابط تجاری دو کشور به بیش از دو میلیارد یورو برسد. در سال پیش رو برای معرفی کالاهای ایرانی برنامه‌‌ریزی کرده‌ایم. 

دائر شدن موزه ایران باستان با بیش ۱۹۰ اثر باستانی از ایران در اوایل ماه ژوئن

سفیر ایران در لاهه ادامه داد: در حوزه مبادلات فرهنگی بین ایران و هلند، موزه پرسپولیس در هلند دائر شده است و موزه ایران باستان با بیش ۱۹۰ اثر باستانی از ایران در اوایل ماه ژوئن آینده در هلند دائر خواهد شد.

جهانگیری اضافه کرد: بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه در خدمت ۵۰ هزار ایرانی مقیم هلند بوده و آماده ارائه خدمات به هلندی‌هایی که خواهان سفر به ایران هستند، است. 

آمار صدور روادید طی چهار سال گذشته سالانه به بیش از ۱۳ هزار روادید رسیده است

وی با اشاره به حرکت سفارت به سمت کاهش مراجعات حضوری ارباب رجوع برای صرفه‌‌جوئی در وقت و هزینه آنها، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۳۹۷ پنجاه درصد خدمات و کارهای کنسولی از طریق پست انجام شود.

سفیر ایران در لاهه افزود: آمار صدور روادید طی چهار سال گذشته از چهار هزار روادید در سال به سالانه بیش از ۱۳ هزار روادید رسیده و در این مدت در جهت تسهیل و الکترونیکی کردن ارائه خدمات، سرویس‌‌‌های تاک، چابک و EVISA طراحی و راه‌‌اندازی شده است. 

در مراسم جشن نوروز همچنین چند تن از هنرمندان سینما و تلویزیون اعزامی از کشورمان هومن حاجی عبداللهی، محمدرضا علیمردانی و مجتبی احمدی، برنامه‌‌های شاد و متنوعی از قبیل مسابقه، شعرخوانی و موسیقی را اجرا کردند که مورد استقبال شرکت‌‌‌کنندگان و حضار قرار گرفت.

در حاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از آثار خطاطی و هنری استاد کاوه تیموری یکی از هنرمندان کشورمان برقرار شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز