خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی در مراسم روز جهانی کارگر:

جامعه کارگری ایران در این سال‌ها جز رنج و ملامت چیزی ندیدند/اصلی‌ترین مطالبه ما امنیت شغلی‌ست

کد خبر : ۶۱۸۲۳۰

حسین حبیبی با انتقاد از انفعال کارگران گفت: باید از نمایندگان مجلس بازخواست کنیم که چرا به بند «ز» تبصره هفت لایحه بودجه رای داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در مراسم روز جهانی کارگر با بیان اینکه کارگران ستون فقرات جامعه هستند، گفت: روز 11 اردیبهشت بهانه‌ای شده است تا کارگران دورهم جمع شوند و ندای حق‌خواهی و مطالبات خود را به گوش جهانیان برسانند. کارگران ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و ما ضمن گرامیداشت کشته‌شدگان حادثه شیکاگو، مطالبات به حق و قانونی و انسانی خود را طلب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت‌ها این است که زندگی درخور شان انسان را برای مردم فراهم کنند، خاطرنشان کرد: جامعه کارگری ایران در این سال‌ها جز رنج و ملامت چیز دیگری ندیدند و امروز ما در این مکان جمع شده‌ایم تا بگوییم اگر خودمان می‌خواهیم تصمیم‌گیرنده باشیم و امروز جمع شدیم تا با اتحاد در مقابل مشکلاتی که به ما تحمیل می‌شود، بایستیم.

وی ادامه داد: مقصر اصلی مشکلات جامعه کارگری نه تنها دولتمردان و کارفرمایان بلکه خود ما هستیم چراکه نماینده مجلس تعیین می‌کنیم اما بعد او را رها کرده و رصد نمی‌کنیم. چند نفر از ما عملکرد نمایندگان مجلس را رصد می‌کنند؟

حبیبی با اشاره به بند ز تبصره 7 لایحه بودجه گفت: نمایندگانی که در مقابل این تبصره محافظه‌کارانه عمل کردند و سازش کردند؛ باید با آنها برخورد کرد و آنها را شناسایی کنیم و در دوره بعد به آنها رای ندهیم. باید در جلوی مجلس و هر جایی که مناسب است؛ تجمع کنیم و از این نمایندگان بازخواست کنیم. ما دولت و قوه قضائیه را رصد نمی‌کنیم و نشسته‌ایم که همه برای ما تصمیم بگیرند الا خودمان.

وی با تاکید بر وحدت و همبستگی جامعه کارگری ایران گفت: اصلی‌ترین مطالبه ما امنیت شغلی است. قرارداد موقت کارگران را در پست‌ترین شرایط قرار می‌دهد. قراردادهای یک ماهه سه ماهه و شش ماهه و گاها سفید امضا و بحث استاد و شاگردی موضوعاتی است که در جامعه کارگری ایران دیده شده و شرایط را برای کارگران سخت و تحقیرآمیز می‌کند. آیا وقت آن نرسیده در بر ابر این قانون نامبارک دست به اعتراض بزنیم؟

حبیبی با بیان اینکه زندگی کارگران باید شایسته شان آنها باشد، گفت: دستمزد عادلانه از مسائل اصلی کارگران است که نباید به حاشیه برود. کسانی که این شان و کرامت را از جامعه کارگری می‌گیرند، چه دولتمرد چه نماینده مجلس و چه در قوه قضائیه باشند در اردوگاه سرمایه‌داری قرار دارند و باید از جامعه محو شوند. ما کارگران و بازنشستگان بدون هر گونه گرایش دست به دست هم داده و بر علیه کسانی که قوانین ناعادلانه را به ما تحمیل می‌کنند می‌ایستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز