خبرگزاری کار ایران

انتظار کارکنان شرکتی بیمارستان پاستور بم برای تبدیل وضعیت استخدامی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۸۲۴

شماری از کارکنان شرکتی بیمارستان پاستور بم در استان کرمان از اینکه در چند سال گذشته در استخدام شرکت‌های پیمانکاری هستند، گله دارند و خواستار تغییر وضعیت استخدامی خود به قرارداد مستقیم هستند.

تعدادی از کارگران خدماتی بیمارستان «پاستور بم» در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود۸۰ نفر با عناوین شغلی پرستار و کمک پرستار، هوش بر، فوریت‌های پزشکی و نیروی خدماتی تحت مسئولیت دو شرکت پیمانکار هستیم که از سال‌ها پیش پیگیر وضعیت استخدامی خود از مسئولان هستیم.

آن‌ها با بیان اینکه درخواست ما از مدیریت بیمارستان پاستور تبدیل وضعیت شغلی است، در ادامه افزودند: درخواست داریم همانند همکاران استخدامی از مزایای مربوط به حق اضافه کاری، حق کارانه، حق شیفت، شرایط انجام کارهای سخت و زیان‌آور و طبقه‌بندی مشاغل به همراه پرداخت به موقع حقوق وبیمه؛ بهرمند شویم.

این پرستاران با بیان اینکه از بسیاری از مزایای قانونی و رفاهی محروم هستیم، در ادامه گفتند: عمده‌ترین مشکل ما شرکتی‌ها نداشتن ثبات شغلی است زیرا هر لحظه کارفرما اراده کند امکان بیکاری برای‌مان وجود دارد.

آنها بیان اینکه شرکت‌های پیمانکار کار سنگینی را به کارکنان تحمیل می‌کند و در پرداخت معوقات مزدی و حق بیمه آنها اهمال می‌ورزند، افزودند: ما نیروهای شرکتی در بیمارستان پاستور بدنبال رفع تبعیض میان نیروهای استخدامی با نیروهای شرکتی هستیم. تبدیل وضعیت استخدامی از این جهت برای ما نیروهای شرکتی این بیمارستان اهمیت دارد که با حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کار می‌کنیم و از تمام مزایای شغلی نیروهای رسمی و قراردادی بی‌بهره‌ایم. این در شرایطی است که در زمان کرونا همه مسئولیت‌ها بر شانه ما نیروهای شرکتی بود.

کارکنان خدماتی پیمانکاری بیمارستان پاستور با بیان اینکه دستمزدهای مختلفی به شاغلان شرکتی در این بیمارستان پرداخت می‌شود، افزودند: دریافتی نیروی شرکتی در بیمارستان پاستور از آن جهت متفاوت است که دریافتی پرسنل یکی از شرکت‌ها در سال جاری با محاسبه اضافه کاری حدود ۱۱ میلیون تومان پرداخت شد در عین حال پرداختی شاغلین شرکت دیگر زیر ۱۰ میلیون تومان بود این در حالی است که حقوق اسفند هر دو گروه با تاخیر یک ماهه و عیدی پایان سال آن‌ها نیز بر مبنای ۹ ماه محاسبه شده بود.

آنها افزودند: نیروهای شرکتی بعضا از شش ماه تا ۱۲ سال سابقه کار دارند اما از کارانه، اضافه کار و دیگر مزایای شغلی همانند حق لباس بی‌بهره هستند. به عنوان نمونه در زمان کرونا حدود دو میلیون تومان حق فوق‌العاده خاص به کارکنان استخدامی پرداخت شد اما به کارکنان شرکتی تعلق نگرفت با این حال تعداد شیفتِ کاری‌مان بسیار زیاد و دریافتی‌مان هم بسیار ناچیز است.

این کارگران با بیان اینکه در پیگیری مطالباتمان بارها به دانشگاه علوم پزشکی بم و دفتر مدیران بیمارستان بم مراجعه کرده‌ایم اما پاسخی جز تهدید دریافت نکرده‌ایم، گفتند: انتظار داریم که مسئولان بیمارستان پاستور و در نهایت علوم پزشکی بم در جهت یکسان‌سازی حقوق‌ها، قراردادهای کار و یکسان‌سازی مزایای رفاهی نیروها اقدام کنند تا تبعیض میان نیروی شرکتی و غیرشرکتی کاهش یابد.

به گفته آنها؛ پرسنل زحمتکش شرکتی، دوشادوش دیگر کادر درمان در این مرکز بیمارستانی در حال انجام وظیفه‌اند؛ اما تبعیضی که به وجود آمده، عزت نفس و انگیزه خدمت‌رسانی را از آنها سلب کرده است.

این نیروهای شرکتی در بیمارستان پاستور بم از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی درخواست کردند با حذف پیمانکاران به این تبعیض‌ها پایان دهند تا از این طریق بخشی از مشکلاتِ معیشتی‌شان مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز