خبرگزاری کار ایران

سهیلا جلودارزاده در مراسم روز جهانی کارگر:

قانون اساسی اجازه داده‌ است حرفمان را بزنیم/می‌خواهیم خلاف‌ها را فریاد بزنیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۲۲۹

سهیلا جلودارزاده با انتقاد از عملکرد مسئولان دولتی و با اشاره به زحمات تاریخی کارگران گفت: باید اجازه بدهند کارگران حرف بزنند و از حقوق شان دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا جلودارزاده (نماینده مجلس و عضو فراکسیون کارگری) در مراسم روز جهانی کارگر گفت: هرجایی که ظلم و ستمی بود کارگران حضور داشتند چه در روزهایی که کارگران شرکت نفت شیرهای نفت را به روی بیگانگان بستند چه روزی که اعتصاب کردند و سنگ بنای انقلاب مردمی را در ایران بنا کردند. همه ما کارگران نگران صنعت و تولیدی بودیم که غارت کردند. کارخانجات را خواباندند، تعطیل کردند، خریدند و فروختند. هر لحظه همه جامعه کارگری نگران بود تا این ثروت به تاراج نرود.

این نماینده مجلس افزود: ما به عنوان جامعه کارگری انقلاب کردیم و در 10 سال دفاع مقدس شرکت داشتیم و شرکت‌ها و کارخانجات ما کارگران و شهیدان زیادی داشتند. آیا نمی‌توانیم یک مشت تنبل، دزد، غیرمدیر را به جای خود بنشانیم. اگر هر سال اجازه می‌دادید که دزد و کاسب و خیانتکار را معرفی کنیم این اتفاقات نمی‌افتاد. هر چقدر دهان ما را ببندید دهان افراد خورنده مملکت بازمی‌شود. هر چقدر کارگر بتواند حرف بزند جلوی غارت‌ها گرفته می‌شود. صبر ملت‌ها روزی به سر می‌رسد. ما می‌خواهیم خلاف‌ها را فریاد بزنیم.

این نماینده مجلس گفت: اعلام می‌کنیم به کسانی که نمی‌گذارید حرف بزنیم کارگران بیدار هستند و مسائل را رصد می‌کنند. تحمل کردیم اما دیگر اقرار می‌کنیم اجازه نمی‌دهیم کارخانجات تعطیل شود و پولهای ملت نابود شوند. هشت سال در دولت قبل (دولت احمدی‌نژاد) همه دارایی‌های کشور معلوم نیست کجا فرستاده شد. به مسوولان دولتی اعلام می‌کنیم خودتان را آماده کنید زیرا قانون اساسی به ما اجازه راهپیمایی داده است. مسوولان دلسوز می‌دانند اگر مردم در صحنه باشند مشکلی پیش نمی‌آید زیرا نمی‌خواهند خرابکاری کنند. این مردم (کارگران) سازنده هستند پس چرا اجازه نمی‌دهید در حمایت از منافع کشور حرف‌های خودمان را بزنیم؟ چقدر کارخانجات را واگذار کردید و کارگران آنها و به دلیل اینکه نمی‌توانستند معیشت فرزندان و همسران خود را تامین کنند خودکشی کردند؟ اجازه بدهید جامعه کارگری حرف بزند. چراکه در همه دنیا این حق را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز