خبرگزاری کار ایران

صنعت آذربایجان شرقی حال خوبی ندارد

فرار سرمایه ها از آذربایجان شرقی /دولتمردان تدبیری بیندیشند

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۲۰۷

مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت هافمن با اشاره به هفته کار و کارگر اظهار داشت: کار فرما و کارگران لازم و ملزوم یکدیگر‌ند و وجود این دو در کنار هم منجر به رشد و توسعه کشور می شود و به نوعی موتور محرکه کشور ، کارگران و صاحبان صنایع هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،محمد حمیدیه یکی از صنعتگران برتر آذربایجان شرقی به مناسبت هفته کار و کارگر با اعلام این مطلب  افزود: بخش صنعت آذربایجان شرقی حال خوبی ندارد، استان آذربایجانشرقی 52 شهرک و ناحیه صنعتی فعال و غیر فعال دارد و زمانی به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی ایران شناخته می شد اما اینک بر خلاف تصور‌ها استان‌های دیگر در میدان رقابت صنعت پیشی گرفته اند.

محمد حمیدیه ضمن اشاره به پتانسیل صنعتی استان افزود: صنعتگران بزرگی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که صنعت ایران مدیون این بزرگواران است و اگر زمانی آذربایجان را قطب صنعتی کشور می نامیدند به واسطه تلاش های بخش خصوصی بوده است   در گذشته شاهد هزینه بخشی از سرمایه‌های ملی در برخی استان ها و تاسیس شرکت های دولتی و خصولتی بوده ایم و صنعت آذربایجان همواره از این امر مستثنی بوده و تنها بخش خصوصی صنعت این استان را سر پا نگه داشته است، البته بایستی به این نکته اشاره کرد که شرکت های دولتی قبلی همچون ماشین سازی و تراکتور سازی نیز در این مدت سیر نزولی داشته اند.

وی ادامه داد: امروز شاهد فرار سرمایه ها از استان آذربایجان شرقی هستیم و سرمایه داران استان نیز نه در خارج بلکه در استان های دیگر مایل به سرمایه گذاری هستند که این مشکل آسیب جدی را به بخش صنعت، تولید و اشتغال استان وارد می کند.

وی در ادامه افزود: امروز با شرایط کنونی راه عبور از بحران ها ی اقتصادی و بیکاری تدبیر دولتمردان را می طلبد و آنچه که در حل این معضل می تواند موثر واقع گردد توجه به بخش خصوصی و اعمال مشوق های کوتاه مدت در راستای رونق بخشیدن به اشتغال و جلوگیری از تعدیل نیرو در صنایع کشور می باشد.

حمیدیه تاکید کرد: در سال 2009 بحران اقتصادی جهانی بوجود آمد و آنچه که در کشورهای اروپایی شاهد بودیم اعمال مشوق های کوتاه مدت برای تولید کنندگان بود، آنچه امروز شاهد هستیم تامین درآمد‌های دولت با افزایش مالیات‌ها است که این امر در شرایط حاضر چون سمی کشنده برای تولید کنندگان است.در چنین شرایطی انتظار امنیت شغلی کارگران دور از تصور است  این موضوع را از قرارداد‌های کوتاه مدت کارگران در سالهای اخیر هم می توان فهمید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز