خبرگزاری کار ایران

مدیر گروه سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبرداد:

پایان طرح سلامت نوروزی در جنوب‌غرب خوزستان/ بازرسی 5200 واحد صنفی

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۳۹۸

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان، از پایان طرح سلامت نوروزی در حوزه فعالیت این دانشکده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جعفر ربیحاوی اظهار داشت: در این طرح که از 15 اسفند در ساعات اداری و غیراداری و ایام تعطیل ادامه داشت، 10 اکیپ تک، دو و 3 نفره نسبت به کنترل و پایش بهداشتی مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی منطقه جنوب غرب خوزستان اقدام کردند.

وی افزود: از ابتدای این طرح تاکنون با حضور بیش از 55 کارشناس نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی با اولویت مراکز حساس آغاز شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ادامه داد: در این طرح بیش از 5200 واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته که طی آن  160 اخطار بهداشتی صادر شد و 14 واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و 6 واحد دیگر نیز پلمپ شد و بیش از 7800 مورد کلرسنجی و 700 نمونه میکروبی آب شبکه توزیع مورد پایش و آزمایش قرار گرفت.

ربیحاوی از استفاده از دستگاه‌ های پرتابل کنترل و پایش موادغذایی در کلیه اکیپ‌ های نظارتی خبر داد و گفت: تعداد نمونه‌برداری‌ های انجام‌شده توسط دستگاه‌ های موصوف 1800 نمونه بوده است که شامل کنترل کیفی روغن های مصرفی، مصرف جوش شیرین در نان، میزان نمک، دمای موادغذایی و همچنین میزان آلودگی سطوح از جمله وسایل و ابزارکار و دست‌های کارگران است و همچنین مقدار 2 هزار و 300 کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی به همت کارشناسان بهداشت محیط این گروه کشف و معدوم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز