خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

ردیف دوم فاز 13 پارس جنوبی اواخر فروردین وارد مدار تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۹۴۹

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: ردیف دوم شیرین‌سازی پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی اواخر فروردین و ردیف نخست شیرین‌سازی پالایشگاه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی اردیبهشت ماه وارد مدار تولید می‌شوند.

به گزارش ایلنا، محمد مشکین‌فام با بیان این که تکمیل فازهای باقی مانده پارس جنوبی مهم‌ترین اولویت شرکت نفت و گاز پارس در سال 97 است، یادآور شد: نخستین ردیف تولیدی فاز ١٣ پارس جنوبی همزمان با سالروز ملی شدن نفت در 29 اسفندماه وارد مدار شد.

طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی برای استخراج روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز ترش از 38 حلقه چاه دریایی و استحصال روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 2900 تن گاز مایع، 2750 تن اتان، 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد در دست اجراست.

وی با بیان این که تا پایان امسال، همه فازهای درحال توسعه به اضافه بخشی از فاز 14 پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار کرد: ردیف نخست طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود و پس از آن هر 2 ماه، یکی از ردیف‌های این طرح توسعه به بهره‌برداری می‌رسند.

طرح توسعه فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع ، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره میزان افزایش ظرفیت تولید گاز از پارس جنوبی در سال 97 هم اظهار کرد: این شرکت تلاش دارد افزایش برداشت از میدان پارس جنوبی مطابق دستور مقام عالی وزارت انجام شود.

وزیر نفت بهمن ماه پارسال در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی را مهم‌ترین اولویت در میدان‌های مشترک گازی عنوان و اظهار کرده بود: ۶ فاز پارس‌جنوبی هم اکنون در حال اجراست که میانگین پیشرفت این فازها بیش از ۹۰ درصد است.

زنگنه با بیان این که پنج فاز جدید پارس جنوبی سال 97 به بهره‌برداری می‌رسند و میزان برداشت از این میدان مشترک گازی ۱۴۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد، تصریح کرده بود: توسعه بخشی از فاز ۱۴ پارس جنوبی به سال ۹۸ موکول می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز