خبرگزاری کار ایران

خرازی در دیدار با عبدالله عبدالله:

دولتی که بدون دخالت دیگران به وجود آید می‌‌تواند بر مشکلات افغانستان غلبه کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۹۴۰

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در ادامه ملاقات‌های خود در افغانستان، با رئیس اجرایی دولت افغانستان مذاکره و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات روابط دوجانبه دو کشور و فرصت‌ها و تهدیداتی که افغانستان با آن روبه‌رو است مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالله عبدالله در این ملاقات گفت که دولت افغانستان تلاش می‌‌کند از راه مذاکره با طالبان به توافق برسد، هرچند که مسیری دشوار در پیش رو دارد.

وی افزود که علاوه بر مشکل طالبان، مشکل داعش نیز در افغانستان وجود دارد.

در این ملاقات سید کمال خرازی از مذاکره دولت با طالبان حمایت کرد و اظهار داشت: هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران، صلح، ثبات و امنیت در افغانستان است و ایران همواره از دولت‌‌های مستقر حمایت می کند.

وی با اشاره به دو انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری که در یکی، دو سال آینده افغانستان در پیش رو دارد، اظهار امیدواری کرد که این دو انتخابات در کمال آرامش و با حضور گسترده مردم افغانستان و بدون دخالت قدرت‌‌ها انجام پذیرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: دولتی که بدون دخالت دیگران و از طریق رای مردم بوجود آید می‌‌تواند بر مشکلات افغانستان غلبه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز