خبرگزاری کار ایران

خرازی در دیدار با اشرف غنی:

سیاست ایران حمایت از دولت‌های مستقر است/ کمک برخی کشورهای منطقه به حضور داعش در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۶۱۰

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در سفر به افغانستان، روز گذشته با رئیس‌جمهور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، سید کمال خرازی در این دیدار به خطر گسترش نفوذ داعش در افغانستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی کشورهای منطقه به حضور داعش در افغانستان و ایجاد بی‌ثباتی در این کشور کمک می‌کنند. 

وی افزود: سیاست ایران حمایت از دولت‌های مستقر است، همان طور که در عراق و سوریه همین سیاست را دنبال کرده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین تأکید کرد روابط اقتصادی دو کشور ظرفیت گسترش بیشتری دارد و باید سیاستی اتخاذ کرد که تبادلات پولی به آسانی صورت پذیرد.

محمد اشرف غنی، رئیس‌‌جمهور افغانستان هم در این ملاقات با بیان اینکه خطر افراطی‌‌‌گری مسئله‌ای جدی است، اظهار داشت: اقوام و اقشار مختلف در افغانستان افراطی نیستند، هر چند بعضی از احزاب و گروه‌ها این تفکر را دنبال می‌کنند.

رئیس‌‌جمهور افغانستان با بیان اینکه چابهار برای افغانستان یک نقطه مهم ترانزیت کالا و یک مرکز صادراتی است، تصریح کرد: هم‌‌اکنون بعضی کشورهای منطقه از جمله ازبکستان آماده پیوستن به بندر چابهار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز