خبرگزاری کار ایران

شغل جدید برای «تیلرسون»

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۶۹۴

روزنامه واشنگتن تایمز گزارش داد که دانشگاه تگزاس در نظر دارد انتخاب «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه سابق آمریکا را به عنوان رئیس جدید این دانشگاه بررسی کند.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود افزود: این دانشگاه با این انتخاب مسئولیت بزرگترین سیستم آموزش عالی کشور را به مدیر عامل پیشین شرکت اکسون موبیل واگذار می کند.

روزنامه های وال استریت ژورنال و تگزاس تریبیون نیز در گزارش‌های خود به نقل از منابع آگاه، این خبر را تایید کرده‌اند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، «ویلیام مک راون» رئیس کنونی دانشگاه تگزاس دسامبر (آذر-دی 96) اعلام کرد که قصد دارد بهار امسال از پست خود کناره‌گیری کند و تعدادی از اعضای کمیته تحقیقات که برای تعیین جانشین وی تشکیل جلسه داده‌اند برای معرفی تیلرسون «با جدیت تلاش می‌کنند.»

این روزنامه آمریکایی افزود تیلرسون ظاهرا از «این فرصت استقبال می‌کند». وی با این انتصاب در صدر سیستم آموزشی دانشگاه تگزاس با 14 موسسه متبوعه و 234 هزار دانشجو قرار می‌گیرد.

تیلرسون که از فوریه 2017 (بهمن- اسفند95) وزیر امور خارجه دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بود، اویل ماه جاری میلادی از این پست کنار گذاشته شد و قصد دارد 31 مارس (11 فروردین) به ماموریت خود در وزارت خارجه پایان دهد.

وی سال 1975 از دانشگاه تگزاس در آستن فارغ التحصیل شد و لیسانس مهندسی عمران را از این دانشگاه دریافت کرد. وی و همسرش در سال 2014 متعهد شدند که 5میلیون دلار به این دانشگاه که در آن تحصیل کرده است، کمک کند.

روزنامه تگزاس تریبیون گزارش داد، پنج نفر از اعضای کنونی و سابق دانشگاه تگزاس با کمک شرکت «راسل رینولد» که به شرکت‌ها برای جذب رهبران و مسئولان جدید خود کمک می‌کند در حال بررسی شرایط رئیس جدید دانشگاه تگزاس هستند.

واشنگتن تایمز خاطرنشان کرد:از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ در ژانویه گذشته بیش از دوازده نفر از مقام‌های ارشد کاخ سفید پست خود را ترک کرده‌اند که از جمله شامل«شان اسپایسر»سخنگوی مطبوعاتی (کاخ سفید)، «گری کوهن» مشاور اقتصادی (ترامپ)، «استیو بنن» مشاور ارشد، «هوپ هیکس» و «انتونی اسکاراموچی» مدیران ارتباطات کاخ سفید است.

تیلرسون روز پنجشنبه با حضور در آئین خداحافظی با کارکنان این وزارتخانه، به طور رسمی از کابینه ترامپ جدا شد.

ترامپ صبح سه شنبه 22 اسفند ماه 1396 در یک پیام توئیتری، تیلرسون را برکنار کرد و «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به جای او معرفی کرد. پمپئو باید در ماه آوریل از سنای آمریکا رای اعتماد بگیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز