خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه محیط زیست در گفت‌وگو با ایلنا:

مشکلات مالی، برگزاری دوره‌های عملی برای دانشجویان را غیرممکن کرده است

کد خبر : ۲۵۳۶۵۱

این دانشگاه با مشکلات مالی و بدهی از سال‌های پیشین روبروست، از همین رو قادر نیستیم؛ برخی از دوره‌های عملی دروس رشته‌های محیط زیست را برگزار کنیم.

سرپرست دانشگاه محیط زیست اظهار کرد: به دلیل وجود مشکلات مالی قادر نیستیم؛ بخش قابل توجهی از دوره‌های عملی رشته‌های محیط زیست را برای دانشجویان برگزار کنیم.

اصغر محمدی فاضل در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه محیط زیست گفت: این دانشگاه ۴۳ سال است که فعالیت خود را با آموزش محیط‌بانی آغاز کرده و تاکنون بالغ بر ۵۰۰۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل داشته است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه اکنون حدود ۱۰۰۰دانشجو در مقطع کار‌شناسی و ۲۰۰ دانشجو در مقطع کار‌شناسی ارشد دارد، افزود: از آنجا که این دانشگاه با مشکلات مالی و بدهی از سال‌های پیشین روبروست، از همین رو قادر نیستیم؛ برخی از دوره‌های عملی دروس رشته‌های محیط زیست را برگزار کنیم. در حالی که انجام این دوره‌ها برای دانشجویان محیط زیست بسیار ضروری است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: البته این مشکل، در دانشگاه‌های دیگر نیز وجود دارد که ما سعی می‌کنیم خود را با آن تطبیق دهیم.

سرپرست دانشگاه محیط زیست در رابطه با میزان ورود فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به بازار کار، اظهار کرد: با توجه به آمارها حدود یک سوم دانشجویان ما در بخش‌های مرتبط شاغل هستند و سپس به دانشگاه می‌آیند و تقریبا همین مقدار از فارغ التحصیلان ما نیز وارد بازار کار می‌شوند.

محمدی فاضل ادامه داد: نرخ جذب فارغ التحصیلان ما در بازار کار از متوسط نرخ جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر کشور بالا‌تر است. زیرا که آموزش‌های کاربردی و اتصال این دانشگاه به سازمان حفاظت محیط زیست، امکان جذب دانشجویان ما را افزایش می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز