خبرگزاری کار ایران

خرازی در دیدار با معاون رییس اجرایی دولت افغانستان:

ایران از مذاکرات صلح با طالبان حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۶۳۷

رییس شورای راهبردی روابط خارجی که در کابل به‌سر می‌برد با معاون رییس اجرایی دولت افغانستان ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا، سید کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه سفر خود به افغانستان با محقق معاون رییس اجرایی دولت افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دو طرف نگرانی خود را از گسترش افراط‌گرایی در افغانستان به‌ویژه داعش اعلام کردند.

محقق در این دیدار گفت: متاسفانه شواهدی وجود دارد که افراط‌گرایان از خارج از کشور کمک‌هایی دریافت می‌کنند و گروه داعش که در افغانستان اخیراً در عملیات تروریستی فعال شده، یکی از اهدافش ایجاد شکاف بین اقوام و مذاهب مختلف افغانستان است.

وی افزود: خوشبختانه گروه‌های مذهبی و قومی افغانستان به‌خوبی از این اهداف شوم دشمنان افغانستان آگاه هستند و دشمنان را در رسیدن به اهداف خود با شکست روبه‌رو ساخته‌اند.

سید کمال خرازی نیز ضمن حمایت از دولت وحدت ملی در افغانستان بر ضرورت همفکری و همکاری گروه‌های مختلف افغانی تاکید و اشاره کرد که جمهوری اسلامی ایران از مذاکراتی که با طالبان جهت ایجاد صلح و ثبات جهت تامین امنیت در افغانستان صورت می‌گیرد، حمایت می‌کند و از اینکه گروه داعش در افغانستان فعال شده و کشورهایی از آنها حمایت می‌کنند، تاسف خود را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز