خبرگزاری کار ایران

صادقی خبر داد:

تهیه سند جامع مدیریت بحران

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۳۳۶

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به تهیه سند جامع مدیریت بحران گفت: اگر چه زلزله، عمده مخاطره تهران به شمار می آید اما طرح جامع جدید به تمامی مخاطرات می پردازد و اقدامات لازم برای مراحل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی شهر در برابر حوادث را طراحی و پیش بینی می کند.

به گزارش ایلنا، احمد صادقی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست فراخوان تدوین طرح جامع مدیریت بحران که امروز با حضور جمعی از اساتید، متخصصان و صاحبنظران حوزه های مختلف در محل این سازمان برگزار شد، گفت: این طرح ظرف ۱۴ ماه در قالب چهار کمیته علمی شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی تهیه و تدوین و برای تصویب به شورای عالی مدیریت بحران کشور ارائه می شود تا به این ترتیب تهران از نقشه راه و برنامه ای جامع و فراگیر در حوزه رویارویی با مخاطرات و سوانح برخوردار شود.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران به تاریخچه تهیه و تدوین نخستین طرح جامع مدیریت بحران در سال ۱۳۸۰ اشاره کرد و گفت: با توجه به دلایلی از جمله تک مخاطره ای بودن طرح پیشین، تغییرات رخ داده در اسناد بالادستی و تغییر رویکردهای جهانی در این حوزه از جمله سند جهانی مخاطرات طبیعی  "سندایی " و شکل گیری مفاهیم جدید علمی همچون تاب آوری، بازنگری در طرح پیشین یا تدوین طرحی جدید ضروری بود، از همین رو پس از طرح و بررسی موضوع و پیگیری های لازم زمینه های این رخداد در قالب اسناد بالادستی از جمله دستور رییس جمهوری و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران فراهم شد که انتظار می رود با مشارکت تمامی صاحبنظران در علوم مختلف، طرح جامع مدیریت بحران تهران تهیه و تدوین شود.

وی گفت: این طرح می تواند الگویی برای تهیه و تدوین طرح جامع مدیریت بحران سایر شهرها نیز قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد که تهیه سند جامع مدیریت بحران نیازمند تخصص های مختلف است و اتفاق نظر متخصصان برای اجرایی و عملیاتی شدن این سند ضروری است، به هر حال تهران براساس چشم انداز ترسیم شده باید به شهری امن و مقاوم در برابر حوادث و سوانح تبدیل شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: اگر چه زلزله، عمده مخاطره تهران به شمار می آید اما طرح جامع جدید به تمامی مخاطرات می پردازد و اقدامات لازم برای مراحل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی شهر در برابر حوادث را طراحی و پیش بینی می کند در عین حال محدود به نقش شهرداری نخواهد بود و سهم و نقش تمامی نهادها و سازمانها در این طرح دیده می شود همچنین این طرح  براساس الگوی مدیریت یکپارچه و واحد شهری طراحی می شود چرا که تحقق این رویکرد در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: شواری سیاستگذاری این طرح مرکب از مدیران ارشد کشوری و شهری بر مراحل مختلف تهیه طرح نظارت دارند و دبیرخانه طرح در محل سازمان تشکیل می شود.

در آغاز این نشست همچنین مهدی امینی معاون هماهنگی و برنامه ریزی سازمان به ضرورت های بازنگری طرح پیشین و تدوین طرحی جدید اشاره و از عموم صاحبنظران دعوت بعمل آورد تا دیدگاه ها و پیشنهادات خود را به دبیرخانه این طرح ارائه نمایند تا سندی جامع و به روز تهیه شود.

وی گفت: چهار کمیته برای راهبری تدوین این طرح پیش بینی شده است و تلاش می شود با دریافت تمامی نظرات صاحبنظران و با شیوه علمی، این سند مهم تهیه و تدوین شود.

در ادامه نخستین جلسه، اعضای کمیته های چهارگانه شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی به ترتیب با مدیریت شکیب، خانکه، اسکاش و فلاحی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز