خبرگزاری کار ایران

سخنگوى وزارت کشور خبر داد:

فعالیت ٥٦ سازمان مردم نهاد در موضوع حقوق شهروندى در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۸۳۹

سخنگوی وزارت کشور از ثبت تعداد ۵۶ تشکل و سازمان مردم‌‌‌نهاد فعال در موضوع حقوق شهروندی در کل کشور تاکنون خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدسلمان سامانی از امضای تفاهم‌نامه میان سازمان اداری و استخدامی و وزارت کشور (سازمان امور اجتماعی) به منظور توسعه مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در تامین حقوق شهروندان در نظام اداری کشور خبر داد.

وی افزود: سازمان اداری و استخدامی کشور بر اساس این توافقنامه با هماهنگی وزارت کشور نسبت به طراحی و اجرای برنامه‌های مربوط به استفاده بهینه از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای نظارت و مراقبت از حقوق شهروندان در نظام اداری اقدام خواهد کرد. 

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: همچنین سازمان اداری و استخدامی کشور با بهره‌گیری از ظرفیت مرکز آموزش مدیریت دولتی در مرکز استان‌ها نسبت به تدوین محتوا و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه حقوق شهروندی در سطوح مختلف مدیران، کارکنان، بازرسان و سازمان‌های مردم نهاد اقدامات لازم را به عمل مى‌آورد.

سخنگوى وزارت کشور اضافه کرد: بر اساس این توافقنامه و به منظور پیگیری بهینه و اجرای اثربخش مصوبات مرتبط با حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی در هریک از استانداری‌‌ها و فرمانداری‌ها نسبت به ایجاد ساختار سازمانی مورد نیاز برای پیگیری مسائل مربوط به حقوق شهروندی و صیانت از حقوق مردم بدون توسعه تشکیلاتی و با استفاده از ظرفیت‌‌های موجود اقدام خواهد شد.

سامانى با بیان اینکه به منظور نظارت و بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی، تیم‌های مشترک بازرسی با چک لیست‌‌های واحد، با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت کشور تشکیل مى‌شود، اظهار داشت: این تیم‌‌‌هاى بازرسى نتایج بازرسی‌‌های دوره‌‌‌ای و نوبه‌‌‌ای را به صورت مستمر به روسای دستگاه‌های اجرایی، شورای راهبری توسعه مدیریت استان و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان ارائه می‌‌کنند.

سامانى ادامه داد: نتایج جمع‌بندی‌شده بازرسی‌ها از استان‌های سراسر کشور در شورای عالی اداری، هیات وزیران و شورای اجتماعی کشور مطرح و همچنین در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی موضوع جشنواره سالیانه شهید رجایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت کشور افزود: دستگاه‌های اجرایى لازم است در انتصابات و ارتقای شغلی کارکنان در پست‌های مدیریتی و حساس، سابقه مثبت آنان در رعایت و اشاعه صیانت از حقوق شهروندی در نظام ادارى را به عنوان یک شاخص مهم مورد توجه قرار دهند.

سامانى اضافه کرد: همچنین در این توافقنامه استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای عمومی، نخبگان، فرهنگیان، دانشگاهیان، ائمه جمعه و جماعات، معتمدین و سایر گروه‌های مرجع اجتماعی به منظور تقویت و حسن اجرای برنامه‌‌‌های صیانت از حقوق شهروندی و توسعه فرهنگ عمومی مورد تاکید است.

وى یادآور شد: به منظور هماهنگی، پیگیری و نظارت بر اجرای مفاد این توافقنامه و اجرای برنامه‌های حقوق شهروندی در نظام اداری، کارگروه مشترکی متشکل از نمایندگان سازمان اداری و استخدامی، وزارت کشور، دستیار ویژه رئیس‌‌جمهور در حقوق شهروندی و نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد فعال تشکیل می‌شود و این کارگروه گزارش مستند پیشرفت برنامه‌ها و هماهنگی‌ها در زمینه حقوق شهروندی را جمع‌بندی و به طرف‌های توافقنامه منعکس خواهد کرد.

سخنگوی وزارت کشور همچنین از ثبت تعداد ۵۶ تشکل و سازمان مردم‌نهاد فعال در موضوع حقوق شهروندی در کل کشور تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: وزارت کشور در دولت تدبیر و امید برای حضور و افزایش نقش موثر سازمان‌های مردم‌ نهاد در تمام امور جاری کشور اهتمام جدى دارد و بر همین اساس فرآیندهاى اخذ مجوز در وزارت کشور به طور محسوسى نظام‌‌مند و تسهیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز