خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور خبر داد:

راه‌اندازی خانه احزاب و سمن‌ها در استان‌ها طبق منشور گفت‌وگوی سیاسی/ ماموریت ویژه به استانداران برای تسهیل تجمعات صنفی و سیاسی قانونی

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۵۱۷

سخنگوی وزارت کشور از راه‌اندازی خانه احزاب و سمن‌ها در استان‌ها طبق منشور گفت‌وگوی سیاسی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید سلمان سامانی با اشاره به ابلاغ منشور گفت‌وگوی سیاسی به استانداران از سوی وزیر کشور گفت: یکی از اهداف اجرای این منشور فراهم آوردن فرصت گفت‌وگو براى تمامی جریان‌های سیاسی به صورت برابر است تا در فضایی توامش با همدلی نیز مطالبات، انتقادات و پیشنهادهای مردم و تشکل‌ها برای اداره هرچه بهتر امور کشور بیان شود. 

وی با بیان اینکه بر اساس این منشور و به منظور ایجاد بستر مناسب برای تحقق گفت‌وگو و تفاهم سازنده بین جریان‌ها، تشکل‌‌‌ها، اصناف و سمن‌‌‌ها خانه احزاب و سمن‌‌ها در تمامی استان‌های کشور ایجاد می‌‌شود، اظهار داشت: دولت خود را در ایجاد فضاى گفت‌وگو و تعامل پیشگام می‌‌داند. 

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه یکی از نکات مهم، پذیرش اصل گفت‌وگو در جامعه و قشرهای مختلف مردمی و نهادها و دولت است، اظهار داشت: فضای گفت‌وگو نباید اینگونه ترسیم شود که عده‌‌ای تنها خود را مطالبه‌‌گر و دیگران را تنها پاسخگو بدانند، لذا در این میان، همه باید تکالیف و حقوق خود را شناخته و در اعتلای ایران اسلامی نقش‌‌آفرینی داشته باشند. 

سامانی ادامه داد: با ایجاد فضای گفت‌وگو می‌‌‌توان از نظرات نخبگان و جریان‌ها و تشکل‌ها و سمن‌‌‌ها بازخورد مناسبی در اجرای برنامه‌‌ها و سیاست‌‌های کشور دریافت و نسبت به اصلاح یا تقویت آنها اقدام کرد. 

وی با بیان اینکه ارتقا سرمایه اجتماعی یکی از اهداف مهم اجرای منشور گفت‌وگوی سیاسی در کشور است، تصریح کرد: استانداران مکلف هستند بر اساس منشور گفت‌وگوی سیاسی برگزاری تجمعات صنفی و سیاسی قانونی را تسهیل و بر انجام آن نظارت و امنیت این تجمعات را هم با همکاری مراجع ذیصلاح به نحو مطلوب تامین کنند. 

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه استفاده از ظرفیت رسانه‌‌‌ها، احزاب و تشکل‌ها در راستای ایجاد نشاط، امیدآفرینی و تقویت وفاق اجتماعی و انسجام ملی مورد تاکید منشور گفت‌وگوی سیاسی است، خاطرنشان کرد: دولت زمینه‌‌‌ساز و تسهیل‌‌کننده مسیر گفت‌وگو و تعامل است و ان‌شالله از بستر فراهم شده بتوان در راستای پیشرفت کشور و حل مشکلات و تامین نظرات مردم استفاده کرد. 

سامانی افزود: به منظور نظارت بر اجرای مطلوب مفاد این منشور استانداران مکلف شدند هر سه ماه گزارشی از عملکرد خود در این زمینه را به وزارت کشور ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز