خبرگزاری کار ایران

با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

جبارعلی ذاکری "سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران" شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۱۶۴

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر جبارعلی ذاکری را به عنوان "سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران" منصوب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در حکم وزیر علوم خطاب به دکتر ذاکری آمده است:

با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی، به موجب این حکم به سمت "سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران" منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با بهره مندی از تجارب همه اعضای هیئت علمی دانشگاه و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در صنعت و همچنین جامعه نیکوکاران حامی آموزش عالی، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت‌های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.

امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت‌المال و اعمال سیاست‌های مؤثر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید.

وزیر علوم همچنین با قبول استعفای دکتر برخورداری رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ایران، از خدمات وی در طول دوران تصدی ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران قدردانی کرد.

دکتر جبار علی ذاکری متولد سال ۱۳۴۹ در شهرستان سردرود، دانش آموخته دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تبریز و دکترای تخصصی مهندسی سازه های ریلی از دانشگاه جیائو تونگ پکن می باشد.

وی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران با رتبه استادی بوده و تا کنون راهنمایی و مشاوره بیش از ۸۰ رساله دکترای تخصصی وپایان نامه کارشناسی ارشد، چاپ بیش از ۹۵ مقاله علمی، پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین المللی و حدود ۱۱۰ مقاله در همایش ها و کنفرانس های بین المللی ارائه کرده است.

وی رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران و عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل می باشد.

وی از سال ۱۳۹۲ سردبیر مجله engineering advances in railway بوده و در بیش از ۴ مجله علمی و پژوهشی دیگر داخلی و بین المللی به عنوان عضو هیئت تحریریه و همچنین مولف، مترجم و یا همکار مولف ۱۳ جلد کتان تخصصی می باشد.

سوابق علمی و اجرایی وی شامل مدیر گروه، رئیس دانشکده مهندسی راه آهن، عضو شورای راهبردی دانشگاه، دو دوره عضویت در هیئت ممیزه، مدیر خدمات و پشتیبانی و قائم مقام مدیر طرح های عمرانی می باشد. علاوه بر این وی در دو دهه گذشته تجارب طولانی در مسئولیت های مختلف از جمله مدیر کل خط و سازه های فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه راه آهن ایران (مترا) وابسته به وزارت راه و شهرسازی، عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور داشته است.وی در این فاصله زمانی دستاوردهای خوبی در تعاملات علمی، صنعتی و ارتباطات بین المللی با موسسات علمی پیدا کرده است.

دکتر ذاکری در بین اعضای هیئت علمی حوزه فنی مهندسی و مجامع صنعتی کشور به خصوص صنعت حمل و نقل ریلی چهره ای شاخص می باشد و تجربه موفق وی در این حوزه از ویژگی های برجسته ای است که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در انتخاب او به آن توجه خاص داشته است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز