خبرگزاری کار ایران

رئیس سندیکای صنعت مخابرات در گفت‌وگو با ایلنا:

ستاد فاوا به جای کارشناسی؛ وارد فاز اجرایی شده است

رستگار در خصوص برخی انتقادها به عملکرد این ستاد از سوی فعالان این حوزه گفت: بنده هم این انتقادها را وارد می‌دانم چراکه ستاد فاوا بجای کارشناسی خودش وارد عمل می‌شود و طبیعی است که این موضوع اعتراض‌هایی را دربرداشته است.

رئیس سندیکای صنعت مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ در خصوص عملکرد معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری اظهار داشت: به اعتقاد بنده زیرمجموعه‌های این معاونت کارشان را خوب انجام می‌دهند و در مجموع می‌توان نمره مثبتی به فعالیت آن‌ها داد، اما آنچه که درباره آن انتقاد وجود دارد عملکرد ستاد توسعه فاوای این معاونت است.

رستگار ادامه داد: بخش‌ها و دفا‌تر تخصصی که در سازمان‌ها وجود دارند باید مانند بازوهای کار‌شناسی، گزارشهای خود را ارایه دهند تا در ‌‌نهایت معاونت‌های مربوطه تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. اما متاسفانه ستاد فاوا به جای مطالعه و بررسی دقیق مسایل و مشکلات این حوزه، برای خودش شکل اجرایی تعریف کرده و همین موضوع نیز مورد انتقاد قرار گرفته است

رستگار در خصوص برخی انتقاد‌ها به عملکرد این ستاد از سوی فعالان این حوزه گفت: بنده هم این انتقاد‌ها را وارد می‌دانم چراکه ستاد فاوا به جای کار کار‌شناسی خودش وارد عمل می‌شود و طبیعی است که این موضوع اعتراض‌هایی را نیز دربرداشته است.

رییس سندیکای صنعت مخابرات ایران درباره انتشار اخباری مبنی بر عملکرد سلیقه‌ای ستاد توسعه فاوای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: دبیر فعلی این ستاد در جاهایی بود که همیشه یک عده مشخص در اطراف خود داشت؛ مثلا ایشان زمانی یکی از اعضای هیات مدیره صندوق حمایت الکترونیک بود و وام‌های مربوط به حوزه الکترونیک را می‌داد که در آنجا نیز با حلقه‌ای خاص کار می‌کرد و زمانی که در پست ریاست کمیته وام وجوه اداره فعالیت می‌کرد نیز‌‌ همان عده خاص با ایشان فعالیت می‌کردند!

وی ادامه داد: در برهه‌ای که معاونت وزیر ارتباطات را برعهده داشتند نیز همین روال را شاهد بودیم و در زمانی که از این معاونت خارج شد ولی به عنوان دبیر ستاد فاوای معاونت علمی و فن آوری ریاست‌جمهوری باقی ماند، نیز همین افراد را به کار گرفت.

وی در عین حال بیان کرد: دبیر فعلی ستاد فاوا دقیقا مصداق افرادی عمل کرده است که اتوبوسی با خود دارند و هر کجا می‌روند آن افراد داخل اتوبوس را با خود می‌برند!

رئیس سندیکای مخابرات ادامه داد: ایشان هنوز به صنف مخابرات ورود نکرده اما در صورتیکه بخواهد در این صنعت دخالت‌هایی را انجام دهد به طور حتم ما از تمام ظرفیت‌های قانونی خود استفاده خواهیم کرد.

رستگار در پایان افزود: به نظر می‌رسد شاید بهتر باشد در رابطه با این موضوع دل نگرانی‌ها و نقطه نظرات فعالان فاوا به دکتر ستاری منعکس شود.

کد خبر : ۴۳۳۳۶۲