خبرگزاری کار ایران

دادستان مرکز استان مازندران تاکید کرد:

برخورد جدی با متخلفان چهارشنبه سوری در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۱۳۰

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران گفت: با هرگونه اقدامی که موجب سلب آسایش و آرامش مردم و برهم زدن نظم و امنیت عمومی گردد به شدت برخورد قانونی می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، سید حسین یونسی عالمی با توجه به در پیش بودن سال نو درخصوص متخلفین چهارشنبه آخر سال اظهار داشت :  همواره عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب به بهانه برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال و با هدف منافع مادی خویش اقدام به تهیه، توزیع و خرید و فروش مواد منفجره ، محترقه و مشتقات آن می نمایند و از سویی دیگر نیز افرادی از اراذل و اوباش هم با سوء استفاده از فضای موجود ، موجبات ایجاد رعب و وحشت و همچنین تخریب اماکن عمومی و اموال شخصی را فراهم می نمایند و باعث تضییع حقوق شهروندان و آسیب های روحی به اطفال ، سالخوردگان و بیماران می شوند .

این مقام قضایی در ادامه اظهار داشت: دادستانی مرکز استان و ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص استان مازندران ضمن هشدار به پرهیز از ارتکاب جرم و ضرورت رعایت قانون به آن دسته از افرادی که درصدد تخلّف از اجرای قانون و ارتکاب جرایم مزبور می باشند ؛ اعلام می دارد با هرگونه اقدامی که موجب سلب آسایش و آرامش مردم و برهم زدن نظم و امنیت عمومی گردد وفق مواد 618، 619 و 620 قانون مجازات اسلامی و بند2 قانون تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و سایر مقررات موضوعه قاطعانه برخورد می نماید .

وی همچنین در ادامه افزود: ضابطین محترم قضایی بویژه نیروی محترم انتظامی مکلف اند درصورت مواجهه با مرتکبین اینگونه جرایم، آنان را شناسایی ، دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی به کلیه دادسراهای سراسر استان معرفی نمایند.

این مقام قضایی در ادامه تاکید کرد: پرونده های این افراد نیز در شعب ویژه بصورت فوق العاده  و خارج از نوبت رسیدگی و برخورد قاطع قانونی صورت پذیرد.

دادستان مرکز استان در ادامه گفت: واحدهای صنفی متخلّفی که مبادرت به نگهداری، و عرضه مواد محترقه و منفجره ممنوعه نمایند، ضمن معرفی متصدی آن به مقام قضایی ، تا پایان تعطیلات نوروزی پلمپ می گردد و نیز وسایل نقلیه موتوری اعم از خودرو و موتورسیکلت که ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت نمایند، علاوه بر ارجاع پرونده به دادسراها ، تا پایان تعطیلات نوروزی در توقیف خواهند ماند.

سید یونس حسینی عالمی در پایان افزود: امید است شهروندان عزیز نیز ضمن پرهیز از هرگونه برنامه های همراه با آسیبهای اخلاقی ، جانی و  مالی ؛ هیجانات کاذب ، آتش بازی های خطرناک ؛ همراهی و همکاری لازم را با پلیس و سایر خدمتگزاران جامعه در تامین امنیت معمول و شکایات و موارد مخل نظم و آسایش عمومی را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 مرکز فوریتهای پلیسی یا به دادسراهای سراسر استان گزارش نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز