خبرگزاری کار ایران

دسترسی به ۲۰ هزار جلد کتاب دیجیتال در کتابخانه همراه نور

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۰۴۲

کتابخانه همراه نور، کتابخانه­‌ای دیجیتال و برخط (آنلاین) است که تاکنون بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب دیجیتال در قالب ۱۲ هزار عنوان به زبان­‌های فارسی، عربی و سایر زبان­‌ها را بر بسترهای موبایل، وب و کامپیوتر ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا، هدف از تولید این کتابخانه آسان‌سازی مطالعه و دسترسی به کتاب در هر نقطه و هر زمانی و فراهم کردن امکان جستجو و پژوهش در این کتاب­‌هاست.

ویژگی‌­های کتابخانه همراه نور

  1. مطالعه آسان کتاب بدون محدودیت مکانی و زمانی
  2. ارائه ارزان گنجینه­‌ای از کتب مورد نیاز کاربران
  3. سهولت در درسترسی یک­جا به انبوهی از کتاب با موضوعات متنوع
  4. جستجوی تخصصی  بدون سردرگمی در انبوه اطلاعات
  5. تامین نظر کاربران و پژوهشگران با کاربری آسان و ابزارهای پژوهشی

راهبرد کتابخانه همراه نور

  • تاکید بر رعایت حقوق مالکیت معنوی
  • تلاش در جهت پوشش نیازهای مذهبی، ارزشی و علوم اسلامی و انسانی مخاطبان (موضوعاتی که سایر نرم افزارهای کتابخوان کمتر تمایلی به حضور در آن دارند)
  • حمایت از نشر کتاب و کمک به ترویج کتابخوانی با جلب مشارکت ناشران
  • تلاش در جهت ترویج  فرهنگ بهره­‌مندی از کتابخانه­‌های دیجیتال با همکاری سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و جلب حمایت عمومی از نشر الکترونیک

چشم­اندازی به منابع و محتواهای دیجیتال نور

  • انتشار بیش از 20 هزار جلد کتاب دیجیتال در قالب 12 هزار عنوان تا به امروز
  • ارائه کتب با رویکردهای پژوهشی و عمومی و در آستانه ورود به عرضه کتب و منابع آموزشگاهی و دانشگاهی
  • ارائه محتوا  با دربرگیری موضوعات گسترده نظیر: احکام، اخلاق و عرفان، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، ادعیه و زیارات، تاریخ و جغرافیا، تراجم و کتابشناسی، حدیث، حقوق و علوم قضایی، کتاب‌های درسی، داستان و رمان، سرگذشتنامه، شعر فارسی، طب، عقائد، طب و علوم پزشکی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم قرآن و تفسیر، فقه و اصول، فلسفه و منطق، کتب مرجع، کلام، لغت‌نامه، و سیره معصومان.

خدمات کتابخانه همراه نور

1- اشتراک کتابخانه­‌ای

 این سرویس که از ابتکارات همراه نور در عرصه نشر الکترونیک محسوب می‌­شود و وجه تمایز آن با سایر کتاب‌خوان‌های موجود در بازار است، با روشی مشابه کتابخانه­‌های عمومی، کاربران را عضو کرده و در مدت عضویت، به آنان اجازه مشاهده، دانلود، مطالعه و پژوهش بر روی کتاب­‌های موجود را می­‌دهد.

پیش­‌بینی می­‌شود، این خدمت به دلیل کاهش قیمت تمام شده مراجعه به کتاب مورد استقبال عموم کاربران خصوصا پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی قرار گرفته و به سرویس محبوب کاربران تبدیل شود.

فروش نسخه دیجیتال کتاب

این خدمت در روشی مشابه سایر کتاب‌خوان‌­های موجود در بازار، نسخه دیجیتال کتاب را با قیمتی بسیار پایین­‌تر از قیمت نسخه کاغذی آن ارائه می­‌کند. کاربران با خرید یک کتاب در این سرویس برای همیشه مالک آن شده و در هر زمانی بخواهند می­‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

کارشناسان حوزه فرهنگ معتقدند که این خدمت، مطالعه‌کنندگان حرفه‌­ای را جذب خود خواهد کرد. تجربه نشان داده، علاقه‌­مندان به کتاب اشتهای فراوانی برای پر کردن قفسه کتاب مجازیشان با کتاب­‌های دوست‌داشتنی خود دارند.

کاربران همراه نور، کتاب­‌های داغ روز را در این بخش دنبال خواهند کرد.

بسترهای ارائه همراه نور

  • اپلیکیشن همراه اندرویدی (مناسب برای مطالعه)
  • اپلیکیشن همراه IOS (به زودی)
  • نرم‌افزار ویندوزی (مناسب برای تحقیق و پژوهش)
  • پایگاه همراه نور (پشتیبان و هم‌گام­‌کننده سایر نسخه‌ها)

این کتابخانه در وبسایت زیر در دسترس است:  Hamrahnoor.ir

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز