خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور:

هنوز تا حل کامل مشکلات اقتصادی و از بین بردن بیکاری فاصله داریم

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۸۷۹

معاون اول رییس جمهور گفت: هنوز تا حل مشکلات اقتصادی و رفع معضل بیکاری تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت اظهار داشت: با سیاست اقتصاد مقاومتی در مقابل تکانه‌های خارجی مقاومت کردیم، مهمترین تکانه‌ای که بر اقتصاد ما تحمیل شد مربوط به قدرت های استکباری و غربی به بهانه‌های واهی بود.

وی افزود: تلاش مسئولین این است که با استدلال و منطق از این شرایط عبور کنیم.

جهانگیری با اشاره به دو رویکرد اقتصاد مقاومتی افزود: دو رویکرد عدالت بنیادی و مردمی بودن اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد و ما نیازمند آن هستیم که اقتصاد مقاومتی در همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها و نیروهای مسلح و بخش خصوصی جاری شود.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: در این راستا ٥ رویکرد مهم دانش بنیان ، برون گرا، درون زا، عدالت بنیان و مردمی بودن اقتصاد حائز اهمیت است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: عدالت جزء مهمترین رسالت هاست و هر انسان ازاده‌ای به دنبال عدل و عدالت است.

معاون اول رییس جمهور گفت: توسعه متوازن و پایدار به صورت جدی بدون عدالت معنا ندارد اما طعم توسعه زمانی چشیده می‌شود که به سمت عدالت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: با عدالت می توان با فقر و فساد مبارزه کرد.

جهانگیری گفت: مهمترین آرمان، استقرار عدالت است و همه استانها باید به یک میزان از امکانات برخوردار باشند برای فردی که در سیستان و بلوچستان است باید امکاناتی مشابه تهران فراهم باشد.

وی با اشاره به عدالت منطقه‌ای گفت: متاسفانه استان‌های ما به یک شکل پیشرفت نداشته‌اند و در جذب سرمایه گذاری ها و ایجاد اشتغال یکسان عمل نشده است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در اجرای سیاست‌ها عقب افتادگی‌هایی وجود دارد، افزود: باید در بخش عدالت منطقه‌ای متوازن حرکت شود ، ما در بخش‌هایی از کشور مانند سواحل مکران و دریای عمان داری ثروت هایی هستیم که باید در همان بخش توزیع شود.

جهانگیری گفت: ما هنوز در حل مشکلات اقتصادی و رفع معضل بیکاری سیاست مطلوبی نداریم و تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی گفت: درصددیم تا افرادی که در تعاونی‌های سهام عدالت حقوق خود را دریافت نکرده‌اند به حق شان برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز