خبرگزاری کار ایران

توزیع سبد غذایی حمایتی مادران باردار و شیرده در جنوب غرب خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۸۷۵

سبد غذایی حمایتی مادران باردار و شیرده در جنوب غرب خوزستان از سال 91 تاکنون توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در راستای بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده، پیشگیری از مرگ مادران باردار به دلیل کم‌خونی و نیز تولد نوزادان کم وزن، واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان  با همکاری موسسه بنیاد علوی زیر نظر مقام معظم رهبری اقدام به شناسایی مادران باردار بی‌ بضاعت روستایی نموده و هر دو ماه یک بار 347 سبد غذایی حمایتی توزیع می‌شود.

این سبد غذایی شامل تمام گروه‌ های غذایی مورد نیاز مادران باردار و شیرده بوده و از نظر مواد غذایی پروتئینی و تامین ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز مادر در این دوران غنی می باشد.

تمام مادران باردار واجد شرایط از پایان ماه چهارم بارداری تا 6 ماه پس از زایمان سبد غذایی دریافت می‌نمایند.

ارزش ریالی هر سبد 3 میلیون ریال بوده و از سال 1391 تاکنون در مجموع 36 دوره سبد غذایی به مبلغ 37 میلیارد و 476 میلیون ریال سبد غذایی توزیع شده است.

لازم به ذکر است تاکنون 98 درصد مادران باردار دچار سوءتغذیه و کم‌ وزن منطقه پس از دریافت سبد غذایی بهبود یافته و 100درصد کودکان وزن بیش از 2 هزار و 500 گرم داشته‌اند.

همچنین در آینده‌ای نزدیک این سبد غذایی به مادران باردار دچار اختلال وزن حاشیه شهری نیز تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز