خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

اینکه یک وزیر را در کمتر از ۶ ماه دوبار پای استیضاح ببرند، نگران‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۸۱۳

حسن صادقی معتقد است: اینکه یک وزیر را در کمتر از ۶ ماه حداقل دو بار به پای استیضاح ببرند، نگران‌کننده است آنهم وزیری که متولی تقریباً همه ۸۰ میلیون نفری است که در حوزه‌های مختلف به اشکال مختلف با آنها ارتباط داشته است.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره طرح استیضاح احتمالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مجلس شورای اسلامی، گفت: اینکه یک وزیر را در کمتر از ۶ ماه حداقل دو بار به پای استیضاح ببرند، نگران‌کننده است؛ آنهم وزیری که متولی تقریباً همه ۸۰ میلیون نفری است که در حوزه‌های مختلف به اشکال مختلف با آنها ارتباط داشته است.

وی با بیان اینکه  نمایندگان مجلس قانوناً حق دارند که مسئولان دستگاه‌های اجرایی را برای پاسخ به سوالات مطرح شده هر از چند گاهی به مجلس فراخوانده و رسالت نظارتی خود را اجرا کنند، گفت: باید توجه داشت که علی ربیعی از کمترین امکانات لازم برای پیشبرد اهداف و نیازهای این بخش برخوردار است. بسیاری از مسائلی که در آن حوزه اتفاق می‌افتد، ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با سایر حوزه‌ها دارد لذا انتظار داریم نمایندگان نگاه جامع‌تری داشته باشند و صرفا عملکرد یک حوزه را مورد ارزش‌گذاری قرار ندهند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه حوزه‌های تعاون، کار و رفاه متأثر از معلول‌ها هستند و نه علت‌ها، افزود: متأسفانه برخی نمایندگان مجلس به این موضوع توجه نکرده و معلول را ملاک تصمیم‌گیری قرار می‌دهند و ربیعی را به پای میز محاکمه دعوت می‌کنند، به‌طور مثال در دو حادثه اخیر کشتی سانچی و هواپیمای شرکت آسمان صندوق بازنشستگی کشوری فقط مالک آنها بوده و فرآیند دیگری مسبب بروز حادثه شد.

وی افزود: علی‌القاعده این دو حادثه از حوزه اختیارات مالک خارج است؛ از طرف دیگر در بسیاری از موارد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارث ساختارهای معیوبی است که خلاصی از آن نه در این دولت بلکه در سایر دولت‌ها هم صورت نگرفت بلکه بعضاً تجمیع هم پیدا کرد و نتیجه این شد که امروز ما شاهد نابسامانی در برخی بخش‌های مربوطه می‌باشیم.

صادقی با بیان اینکه "باتوجه به حجم عظیم مشکلات در حوزه کار و رفاه اجتماعی که محصول عملکرد معیوب سایر بخشهاست، منصفانه نیست که ربیعی را مورد خطاب و مواخذه قرار دهیم"، گفت: به‌جد از استیضاح‌کنندگان و نمایندگان مجلس محترم شورای اسلامی می‌خواهیم که به خواست موکلین خود توجه کنند و اولاً نسبت به بازپس‌گیری استیضاح اقدام کنند و در صورت عدم امکان تحقق آن، به استیضاح رأی مثبت ندهند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: وزیر کار به‌عنوان نماینده بخش بزرگ کارگران و بیمه‌شدگان در این مسئولیت به تنهایی می‌تواند کاهش دهنده بسیاری از فشارهای اجتماعی باشد که اگر چنین نباشد معلوم نیست دولت و مجلس با چه واکنش‌هایی از سوی جامعه هدف در ماه‌های پیش رو باتوجه به رشد رو به تزاید معضلات اجتماعی و اقتصادی مواجه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز