خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار:

۳۰ درصد از ارزش تولید ناخالص ما مربوط به کار خانگی زنان است

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۵۶۷

ابتکار گفت: ما گزارش‌گیری‌های مستمری داریم که بر اساس آن تاکنون علاوه بر انتصاب‌هایی که تا الان بوده طی این شش ماه هفت معاون وزیر جدید و همچنین ۴۶ مدیرکل زن اضافه شده که روند قابل قبول است و باید تسریع شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، معصومه ابتکار با اشاره به اولین جلسه ملی ستاد زن و خانواده با حضور رئیس جمهور، از آن به عنوان اتفاقی مهم یاد کرد و گفت: ستاد ملی زن و خانواده یک ستاد فرابخشی و فراقوه‌ای است و جلسه دیروز با حضور رئیس‌جمهور، وزرا، معاون قوه قضائیه و نمایندگان مجلس تشکیل شد.

وی افزود: ما در آن جلسه شاخص‌های عدالت جنسیتی را بررسی و این شاخص‌ها را تایید کردیم که ملاک عمل و حرکت ما در طول برنامه برای بهبود وضعیت زنان و خانواده خواهد بود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان داشت: علاوه بر این مصوبه‌ای را داشتیم در تقسیم کار ملی بین دستگاه‌ها در خصوص آموزش‌های قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج که بین دستگاه‌های مختلف یک تقسیم‌بندی کار و یک جهت‌گیری‌های خوبی مطرح شد که امیدواریم به بهبود شرایط و خوشبختی زوج‌های ایرانی کمک کند.

وی همچنین از برنامه مشترکی با وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: این مصوبه‌ای بود برای نشاط و تندرستی دختران چرا که در حال حاضر کم‌تحرکی یک معضل برای دختران ما است که ورزش می‌تواند به آن کمک کند.

ابتکار ادامه داد: در این مصوبه هم یک تقسیم کار ملی وجود دارد که اگر دستگاه‌ها هر کدام مسئولیت خود را ایفا کنند وضعیت نشاط و تندرستی که به سلامت جسم و روح کمک می‌کند، انجام خواهد شد.

این مقام مسئول بیان داشت: امروز در جلسه هیئت دولت گزارشی از وضعیت زنان بر اساس آمار تفکیک جنسیتی و بر اساس شرایط هر استان ارائه شد که کمبودها و فاصله‌هایی از قبیل کودکان یا دختران بازمانده از تحصیل یا تفاوت‌هایی در موضوع ورزش و دیگر تفاوت‌ها بین دختران و پسران از جمله آنان بود.

ابتکار به دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم در بهبود وضعیت حوزه زنان اشاره کرد و گفت: در بحث اشتغال در سال ۹۵ و ۹۶ آمارهای خوبی در حوزه زنان داشتیم و همچنین بحث شد که اشتغال زنان را در بخش‌های غیررسمی و مشاغل خانگی باید در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: مطالعه‌ای را معاونت زنان و خانواده در رابطه با ارزش‌گذاری کار خانگی زنان انجام داده که نشان می‌دهد تا ۳۰ درصد از ارزش تولید ناخالص ما مربوط به کار خانگی زنان است.

ابتکار با بیان اینکه این فعالیت‌ها هیچ کجا کار به حساب نمی‌آید، نقش موثر زنان از بحث نگهداری تا موضوع تولیدات خانگی و دیگر خدمات باکیفیت به خانوارهای ایرانی را یادآور شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان داشت: گزارشی از انتصابات مدیران زن در دولت تدبیر و امید که بر اساس مصوبه رئیس جمهور که ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی در این دولت تا پایان دوره باید در اختیار زنان قرار بگیرد ارائه شد.

ابتکار ادامه داد: ما گزارش‌گیری‌های مستمری داریم که بر اساس آن تاکنون علاوه بر انتصاب‌هایی که تا الان بوده طی این شش ماه هفت معاون وزیر جدید و همچنین ۴۶ مدیرکل زن اضافه شده که روند قابل قبول است و باید تسریع شود.

وی اظهار کرد: با همه وزارتخانه‌ها و استان‌ها مکاتباتی انجام شده که آنها هم این انتصابات را انجام دهند. وزیر کشور در انتصاب فرمانداران زن تلاش می‌کند.

ابتکار با بیان اینکه هنوز باید خیلی تلاش کنیم این فعالیت‌ها را قابل تقدیر و نقد دانست و گفت: آنچه اتفاق افتاده نشان دهنده یک تحول رو به جلو است و امید داریم که ادامه پیدا کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از پیگیری طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در معاونت زنان خبر داد و گفت: این طرح در ۱۱ استان کشور کلید خورده که مبنای آن این است که درون خانواده و در سطح جامعه برای بهبود خانواده‌های ایرانی با تسهیل‌گری و راهبری دانشگاه‌ها و متخصصین امر اما توسط دانشگاهیان فعالین اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و احزاب شکل بگیرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز