خبرگزاری کار ایران

برومندی در گفت‌وگو با ایلنا:

عملکرد ربیعی در وزارت تعاون مثبت بوده است/کارگران، وزیر کار را قبول دارند

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۳۶۶

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که استیضاح به‌معنای برکناری وزرا نیست، عملکرد ربیعی در وزارت تعاون را مثبت ارزیابی کرد و با تاکید بر این‌که کارگران، وزیر تعاون را قبول دارند، گفت: وزیری که در عمق چندصدمتری درکنار کارگران معدن یورت حاضر شد،‌ ربیعی بود.

محمدمهدی برومندی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به طرح استیضاح وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: به هر حال استیضاح حق نمایندگان مجلس است و این حق در قانون لحاظ شده که اگر تعدادی از نمایندگان تشخیص به ناکارآمدی یک وزیر بدهند، می‌توانند پس از طی روال قانونی نسبت به استیضاح آن وزیر اقدام کنند.

استیضاح به‌معنای برکناری وزرا نیست

وی افزود: نکته حائز اهمیت دیگر این است که استیضاح لزوماً به معنای برکناری یک وزیر نیست؛ چرا که ممکن است اتفاقاً وزیر مورد استیضاح با توضیحات و پاسخ‌هایی که در جلسه استیضاح خود ارائه می‌کند، نمایندگان را قانع کند و حتی رایی بیشتر از رای زمان رای‌اعتماد خود به‌دست بیاورد.

عملکرد ربیعی در وزارت تعاون مثبت بوده است

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در عین حال تاکید کرد: با احترام به دیدگاه تمامی نمایندگان ازجمله متقاضیان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معتقدم عملکرد آقای ربیعی مثبت بوده و بر این باورم که باتوجه به گستردگی این وزارتخانه و این‌که عملاً چند وزارتخانه مختلف در یکجا ادغام شده‌اند و شرح وظایفی بسیار گسترده دارند، تلاش در این وزارتخانه، تلاشی مثبت بوده است.

برای نخستین بار مطالبات تامین اجتماعی در بودجه سالانه پرداخت شد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به جایگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بودجه سال آینده کل کشور اشاره کرد و در این رابطه گفت: برای نخستین بار شاهدیم که در بودجه سال ۹۷ مطالبات تامین اجتماعی پرداخت شده و این هم نشان‌دهنده نگاه مثبت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان به این حوزه است و هم نمایانگر پیگیری‌های موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

کارگران، وزیر تعاون را قبول دارند

او خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که در چند سال اخیر نسبت به گذشته با بحران‌های کارگری کمتری روبرو بودیم و علت این مسئله نیز آن است که آقای ربیعی فردی از درون جامعه و خانواده کاگری و مورد قبول این خانواده برزگ و زحمت‌کش است و کارگران کشور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قبول دارند.

وزیری که در عمق چندصدمتری درکنار کارگران معدن یورت حاضر شد،‌ ربیعی بود

نماینده مرودشت در مجلس یادآور شد: ازطرفی آقای ربیعی در همه مسائل و مشکلات در کنار کارگران حضور داشته است، شما شاهد بودید وقتی حادثه معدن یورت پیش آمد، وزیری که حاضر شد تا عمق چندصد متری در دل معدن پایین برود و در کنار کارگران باشد، آقای ربیعی بود.

برومندی گفت: همچنین وقتی مسئله کارخانه هپکو پیش آمد، تنها مسئولی که در میان مردم و کارگران حاضر شد، آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود و درمجموع مسائلی که جامعه کارگری با آن درگیر بوده، شاهد حضور موثر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودیم.

موافق استیضاح ربیعی نیستم

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که حتماً‌ نواقصی در عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود داشته است، یادآور شد: طبیعتاً هر کدام از وزارتخانه‌ها را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهیم، با مسائل و مشکلاتی روبرو خواهیم بود و در مجموع معتقدم استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامی به‌جا نبوده و بنده موافق استیضاح ربیعی نیستم.

او در واکنش به پرسشی درمورد ابلاغیه اخیر وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی درمورد عدم به‌کارگیری منصوبین افراد سیاسی در زیرمجموعه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی این وزارتخانه یادآور شد: قطعاً این‌طور فکر نمی‌کنم که صدور این ابلاغیه منجر به استیضاح ربیعی شده است و معتقدم هیچ‌گاه نگاه مجلس این‌گونه نیست و نگاه وزارتخانه نیز این‌طور نیست.

برومندی در عین حال خاطرنشان کرد: این‌که شرایط به‌نحوی دنبال شود که قانون رعایت شود، قابل قبول است. به هر حال همه افراد و شهروندان این کشور حق حیات دارند و معتقدم همواره بر رعایت قانون تاکید کنیم و مهم این است که فارغ از این‌که چه کسی در چه جایگاهی قرار دارد، قانون را رعایت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز