خبرگزاری کار ایران

در هفته ششم انجام شد؛

شگفتی‌سازی شطرنج‌بازان گیلانی در رقابت‌های جام خزر

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۳۹۸

روابط عمومی منطقه‌آزاد انزلی اعلام کرد: در رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام خزر شطرنج‌باز نوجوان گیلانی با پیروزی بر ولکوف روس قهرمان اروپا شگفتی‌ساز شد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی بیان کرد: در رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر که با حضور ۸۰۰ شطرنج باز از ۲۶ کشور در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی منطقه‌آزاد انزلی درحال برگزاری است، آرش داغلی شطرنج‌باز نوجوان گیلانی با ریتینگ 2328 با پیروزی برابر ولکوف روس قهرمان اروپا و شطرنج‌باز شماره یک این دوره از مسابقات در دور سوم از مسابقات شگفتی‌ساز شد و با عملکرد مثبت خود توانست ریتینگ خود را 40 واحد ارتقاء دهد و با کسب ریتینگ 2583 ضمن قرار گرفتن در جایگاه چهارم، در آستانه کسب نورم قرار گرفته و نتایج 3 دور پایانی، نورم استاد بزرگی یا بین‌المللی داغلی را مشخص خواهد کرد، این در حالی است که شطرنج بازان گیلانی همچنان در دور پنجم و ششم این مسابقات صدرنشینی خود را حفظ کرده و همایون توفیقی در پایان دور ششم در صدر جدول قرار گرفت.

در دور پنجم از شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر و در جدول A بازی مهم و حساس امیررضا پور رمضانعلی از گیلان با همایون توفیقی از گیلان با تساوی خاتمه یافت. وادیم مالا خاتکو از بلژیک توانست بردیا دانشور از ایران را مغلوب کند و بازی هیمال کوسین از هندوستان با ویتالی برنادسکی از اوکراین نیز مساوی شد. در پایان دور پنجم امیر رضاپور رمضانعلی و همایون توفیقی از گیلان و مالا خاتکو از بلژیک با 4 امتیاز در صدر جدول A قرار دارند.

 در جدول B بهرنگ کبودی از ایران برابر هموطن خود رضا میرزاجانی به پیروزی رسید. محمدرضا عابدی از ایران آرناش بایوژن از قزاقستان را مغلوب کرد و سعید عابدیان از ایران بر آبتین خان از ایران به پیروزی رسید و در پایان دور پنجم کبودی و عابدی هر دو از ایران با 5  امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند.

در جدول بانوان رقابت بین پرنیان قمی از گیلان با فاطمه خادمی و مونس مبینی با مهدیس مهدوی با نتیجه تساوی خاتمه یافت و ساناز اسماعیلی از گیلان پارمیدا قزاقی را شکست داد و در پایان دور پنجم جدول بانوان مونس مبینی با 4/5 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و پرنیان قمی و ساناز اسماعیلی از گیلان با 4 امتیاز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در دور ششم شانزدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام خزر و در جدول A همایون توفیقی از گیلان وادیم مالاخاتکو از بلژیک را شکست داد. امیر رضاپور رمضانعلی از گیلان مقابل ویتالی برنادرسکی از اوکرین مغلوب شد و آریا امیدی از گیلان نیز مقابل پوریا درینی از کرمان به پیروزی رسید و در پایان دور ششم همایون توفیقی به تنهایی با 5 امتیاز در صدر جدول جای گرفت.

 در جدول B بهرنگ کبودی از محمدرضا عابدی شکست خورد و سعید عابدیان مقابل مهدی فلاح به تساوی رسید و در پایان دور ششم محمد عابدی با 6 امتیاز صدر نشین بلامنازع این گروه شد.

در جدول بانوان و در دور ششم پرنیان قمی از گیلان ماندانا رضایی را شکست داد و ساناز اسماعیلی از گیلان نیز مونس میینی را از پیش رو برداشت و در پایان دور ششم ساناز اسماعیلی و پرنیان قمی از گیلان و مهدیس مهدوی از تهران با 5 امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند.

رقابت های بین‌المللی شطرنج جام خزر تا ۱۵ اسفند در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های منطقه آزاد انزلی ادامه دارد و ۳۰ داور بین المللی مسوولیت قضاوت این رقابت‌ها را به عهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز