خبرگزاری کار ایران

اقدامات مثبت وزارت جهاد کشاورزی با وجود کاهش نیروی انسانی

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۳۶۳

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وجود کاهش ۷۸ هزار نفری نیروی انسانی این وزارت نسبت به زمان ادغام دو وزارتخانه کشاورزی و جهادسازندگی، راندمان اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی مثبت ارزیابی شده است.

به گزارش ایلنا، محمد علی جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، در همایش ملی ارزیابی عملکرد که امروز در وزارت جهاد کشاورزی با حضور معاونین وزیر جهاد کشاورزی، معاون سازمان اداری و استخدامی کشور و جمعی از مسئولین دو بخش برگزار شد با بیان این مطلب افزود: برای ارتقاء و بازسازی ساختارهای سازمان های دنیا و نمونه های موفق به اندازه کافی مطالعه شده است.

وی افزود: در بررسی و ارزیابی سازمان های داخلی کشور می توان سازمان برتر را شناسایی کرد و به این نتیجه رسید که کدام سازمان در رقابت جلوتر از بقیه سازمان ها است.

جوادی با اشاره به اینکه اخلاق بالاترین رکن امور اداری است، تصریح کرد: اخلاق اداری باید در سراسر سازمان ها از بالاترین تا پایین رتبه توسعه یابد و وجدان کاری در اخلاق اداری رکن مهمی محسوب می شود، این در حالی است که انصاف، رکن اصلی وجدان کاری است.

وی در ادامه اضافه کرد: پرداختن به نکات فوق در وزارت جهاد کشاورزی منجر به موفقیت روزافزون می شود، اما در صورتی که سازمان ها نقش اصلی خود را اجرا نکنند، افراد روی سازمان ها تاثیر گذار خواهند بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در آخرین مرحله ادغام دو وزارتخانه کشاورزی و جهاد سازندگی ۱۵۰ هزار نفر نیروی انسانی در این دو دستگاه مشغول بودند، افزود: نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی هم اکنون حدود ۷۲ هزار نفر است که نسبت به قبل از سال ۱۳۹۲ حدود ۲۰ هزار نفر کمتر شده است، این در حالی است که اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی راندمان مثبتی داشته است.

جوادی با اشاره به اینکه در ذخایر استراتژیک بخش کشاورزی که در امنیت غذایی کشور موثر است به موفقیت های چشمگیری دست یافتیم، تصریح کرد: در بخش های شیلات، تولیدات دامی، چغندر و نیشکر، دانه های روغنی و گندم رشد مناسبی داشتیم و این موفقیت ها با برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و تلاش تک تک افراد در سازمان ها و موسسات وابسته به دست آمده است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود دستیابی به این موفقیت ها تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم که با چابک سازی سیستم، همراه سازی همکاران سراسر کشور، رعایت اخلاق اداری و دلسوز بودن می توان به این موفقیت ها دست یافت.

*مدیریت عملکرد یکی از حوزه های اساسی کار در دستگاه های اجرایی

در این همایش، معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: مدیریت عملکرد یکی از حوزه های اساسی کار در دستگاه های اجرایی در سطح ملی است و وظایف تعریف شده باید قابل هدفگذاری باشد تا به نتیجه برسد.

علی صفدری با اشاره به اینکه در حوزه های اداری سعی بر این است که با استفاده از برنامه ها، موضوعات و فعالیت ها و نقشه راه اصلاح نظام اداری که در کشور و در طول دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده، تحول و تغییرات اساسی ایجاد شود.

وی در ادامه اضافه کرد: شماره نخست برنامه جامع اصلاح نظام اداری برای دولت یازدهم تصویب شد و شماره دوم آن تدوین شده و در هفته جاری در شورای عالی اداری و در هفته آینده در هیئت وزیران مطرح و به احتمال زیاد تصویب می شود.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه با این وجود شاهد تحول و تغییرات اساسی بر اساس اهداف پیش بینی شده برای اصلاح نظام اداری و اجرایی کشور خواهیم بود، افزود: برگزاری جشنواره یا اعطای جوایز هدف اصلی نیست، هدف اصلی تشویق، ترغیب و ایجاد فضای رقابت داخلی یا رقابت در سطح ملی است.

گفتنی است، در این مراسم، از طرف سازمان اداری و استخدامی کشور به نفرات برتر کشوری جشنواره شهید رجایی جوایز و لوح تقدیر اهدا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز