خبرگزاری کار ایران

افزایش گرفتاری‌های کارگران شیرآلات سیمگون به دلیل تعطیلی ناشی از قطع گاز

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۳۷۷

مدیرعامل کارخانه شیرآلات سیمگون به دلیل رکود بازار و عدم نقدینگی بارها به شرکت گاز اعلام کرده به زودی بدهی خود را به شرکت گاز پرداخت می‌کند اما این موضوع مورد قبول شرکت گاز واقع نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در کارخانه شیرآلات سیمگون از تعویق دستکم 12 ماه دستمزد کارگران و ادامه بلاتکلیفی83 نفر از کارگران درنتیجه فشار اداره گاز برای متوقف کردن فعالیت این کارخانه خبر داد.

این کارگر در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفتند: مشکل پرداخت نشدن دستمزد و حق بیمه معوقه کارگران کارخانه شیرآلات سیمگون در قزوین درحالی هنوز ادامه دارد که اخیرا اداره گاز قزوین برای دریافت طلب 4 میلیونی خود فشار زیادی را برای متوقف کردن فعالیت تولیدی کارخانه با قطع گاز وارد کرده است.

به گفته این منبع خبری، شرکت گاز هشدار داده درصورت عدم پرداخت بدهی 4 میلیون تومانی این کارخانه بابت قبوض، گاز این مجموعه را قطع خواهد کرد.

او با بیان اینکه همزمان با قطع گاز، کوره‌ها خاموش و در نتیجه آن فعالیت تولیدی خطوط تولیدی کارخانه متوقف می‌شود، گفت: پیش از این نیز برق کارخانه به دلیل بدهی قطع شده بود و کارگران در این هوای سرد بدون هیچ فعالیتی در محیط کار خود سرگردان شده بودند.

به گفته وی، مدیرعامل این کارخانه به دلیل رکود بازار و عدم نقدینگی بارها به شرکت گاز اعلام کرده به زودی بدهی خود را به شرکت گاز پرداخت می‌کند اما این موضوع مورد قبول شرکت گاز واقع نشده و مدام ماموران خود را به کارخانه اعزام می‌کند.

او افزود: این اقدام اداره گاز برای وصول طلب 4 میلیونی درحالی است که در استان قزوین، بسیاری از شرکت‌های صنعتی و تولیدی بیش از 600 میلیون به اداره گاز بدهی دارند و اداره گاز برای وصول طلب خود این بدهی‌ها را تقسیط کرده است.

به نقل از این کارگر کارخانه شیرآلات سیمگون گفته می‌شود: اقدام برای قطع گاز به لحاظ اخلاقی درست نیست و بهتر است با تقسیط این موضوع حل شود.

درخصوص ادعای کارگران شیرآلات سیمگون، مسئول امدادی ادار گاز نواحی قزوین حاضر به گفتگوی تلفنی نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز