خبرگزاری کار ایران

حریق گسترده در انبار کالا/استقرار یک تیم برای اطمینان از خاموش شدن آتش

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۳۱۰

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از حریق گسترده در یک انبار کالا و مواد اولیه مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: این حریق خسارت مالی فراوانی برجای گذاشت.

سیدجلال ملکی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت 23:09 شب گذشته یک آتش‌سوزی گسترده در یک انبار کالا در بلوار ارتش مسیر غرب به شرق مقابل باغ بهشت به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه 6 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه نردبان، بالابر، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکرهای آب به محل حادثه اعزام شدند، خاطرنشان کرد: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه با یک زیرزمین بود که در طبقه همکف چند باب مغازه در کنار هم قرار داشتند. در طبقه اول نیز دو باب انبار بزرگ به وسعت بیش از 350 متر بود و در طبقه منهای یک زیرزمین یک انبار 100 متری وجود داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه در تمام بخش‌های این ساختمان مصالح ساختمانی به ویژه مواد شیمیایی قابل اشتعال انبار و خرید و فروش می‌شد، خاطرنشان کرد: روی پشت بام این ساختمان با مصالح ناایمن و غیراستاندارد پر شده بود. همچنین یک انبار بزرگ با مقدار زیادی مواد قابل اشتعال و لوله‌های پلیمری و پلاستیکی در پشت بام ساخته و پر شده بود.

ملکی ادامه داد: زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند، طبقه روی همکف دچار حریق شده و کاملا شعله‌ور بود. در دقایق اولیه صدای انفجار زیادی که ناشی از ترکیدن همان اسپرهای رنگ در داخل انبارها بود همچنان شنیده می‌شد و باعث گسترش آتش‌سوزی شده بود.

او با بیان اینکه ارتفاع شعله‌ها و دود حاصل از آن بسیار زیاد بود، تصریح کرد: آتش به سرعت درحال گسترش به اطراف بود و مقداری خیلی کم از آن به طبقه اول نیز سرایت کرده بود که از طریق داکت بالابری که در داخل این انبارها بود، مقداری آتش به طبقه منهای یک سرایت کرده بود و آن قسمت را نیز کاملا شعله‌ور کرده بود. همچنین انبار دست‌ساز که روی سطح پشت بام بود نیز کاملا شعله‌ور شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: تعدادی از کارگران در این ساختمان مشغول فعالیت بودند که در دقایق اولیه خارج شده بودند و خوشبختانه مورد محبوس شده و مصدومیت نداشتیم. آتش‌نشانان از چند طرف عملیات خاموش کردن آتش را آغاز کردند و بعد از مدتی تلاش موفق شدند آن را تحت کنترل خود در بیاورند. درنهایت هم خوشبختانه آتش مهار شد و از سرایت به اطراف جلوگیری شد. پس از پایان عملیات؛ نیروهای آتش‌نشانی به مرکز مراجعه کردند اما یک تیم برای احتیاط بیشتر در محل حضور دارد تا اگر حریق پنهانی در این انبار بود و دوباره شعله گرفت، آن را به سرعت خاموش کنند. این روش نیز یکی از تاکتیک‌های مهار آتش در حریق‌های گسترده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز