خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان مطرح کرد:

کردستان، استانی امن برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۳۰۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت‌ها و شخصیت‌های فرهنگی در کردستان گفت: از این ظرفیت به شیوه ای منطقی برای توسعه استان استفاده خواهیم کرد تا نشان دهیم کردستان استانی امن برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی است.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در جلسه کمیته برگزاری جشن‌های نوروزی استان، اظهار کرد: شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی در برگزاری جشن‌های نوروزی پیشتاز باشند و در برگزاری این جشن‌ها، باید هم شور و نشاط به جامعه تزریق شود و هم ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و فرهنگی به گردشگران معرفی و در این زمینه برندسازی کنیم.

وی با یادآوری نامگذاری کردستان به عنوان استانی فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: دلیل این نامگذاری آن است که کردستان استانی با اصالت و باریشه در مسائل فرهنگی است و آداب و سنن و لباس کردی و ظرفیت ها و شخصیت های فرهنگی در کردستان و تاریخ این خطه، گویای این واقعیت است.

قادری تأکید کرد: زمان آن رسیده که از این ظرفیت به شیوه ای منطقی برای توسعه استان استفاده کنیم و در ایام نوروز شرایط فراهم است تا نشان دهیم کردستان استانی امن برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی است.

وی افزود: امروزه رقابت زیادی میان کردستان و استان‌های همجوار در زمینه جذب گردشگر وجود دارد و لازم است شرایطی ایجاد شود تا از استان‌های همسایه عقب نیفتیم.

معاون عمرانی استاندار کردستان تأکید کرد: جشن‌های نوروزی در هر کدام از شهرهای استان باید به تناسب ظرفیت‌ها و ویژگی های خاص آن شهر برگزار شود و در این زمینه انجام بازی های بومی و محلی در روستاهای هدف گردشگری و همچنین در سطح معابر عمومی شهرها در اولویت قرار بگیرد.

در این جلسه مقرر شد این مراسمات در همه شهرستان‌های استان برگزار شود و شهرداری‌ها با هماهنگی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، جشن های نوروزی را در ایام نوروز 97 برگزار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز