خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست مطرح کرد:

کاهش مصرف تنها راه گذر از بحران بی‌آبی است

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۶۶۶

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: در شرایط فعلی تنها راه حل بحران آب در کشور، کاهش مصرف در تمام حوزه‌های صنعت، کشاورزی و شرب است؛ لذا مشترکان و دولت باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، کاوه مدنی امروز در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست و انرژی های تجدیدپذیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت فعلی کشور فرصت خوبی برای تغییر نگرش در رویه استفاده از منابع آبی است، اظهار کرد: اگر تاکنون اصرار بر افزایش منابع آبی و یافتن منابع جدید داشته‌ایم، از این پس باید گام‌هایی را در راستای کاهش مصارف برداریم.

وی با بیان اینکه تاکنون هر چه از دریا، اعماق زمین و حتی ابرها برای افزایش منابع آبی در کشور استفاده شده، از این به بعد باید به دنبال راهکارهای دیگری بود، چرا که قطعا در یک نقطه فیزیک ما را محدود خواهد کرد و اجازه استفاده از منابع بیشتر برای تامین آب را به ما نخواهد داد و باید تمرکز اصلی به سمت کاهش مصرف متمرکز شود.

مدنی با تأکید بر این مسئله که باید تمرکز دولت روی کاهش مصرف گذاشته شود، تأکید کرد: کاهش مصرف لزوما به معنای مدیریت مصرف به شکل سنتی آن که این روزها بارها بر آن تاکید می شود نیست. باید به این نکته مهم توجه داشت که وقتی از مدیریت مصرف صحبت می شود منظور فقط آن گونه که مردم و مشترکان به روش‌های سنتی به دنبال کاهش مصرف باشند نیست، چرا که در شرایط فعلی باید کاهش مصرف به شکل کلان و متمرکز در سطح مدیریت کلان کشور برنامه ریزی شود و با راهکارهایی همچون بازچرخانی آب وضعیت را سروسامان داد.

 به گفته وی، در شرایط فعلی فاصله زیادی با وضعیت مطلوب داریم چرا که باور ملی بحران آب در کشور وجود دارد، اما در عمل کار چندانی صورت نمی‌گیرد.

دهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، صرفه‌جویی انرژی و محیط زیست صبح امروز (چهارشنبه) با حضور معاونان وزیر نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز