خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اعلام کرد:

افزایش میزان پرداخت تسهیلات به بخش صنعت

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۷۶۱

برای نخستین بار در طول فعالیت 17ساله صندوق کارآفرینی امید، میزان پرداخت تسهیلات به بخش صنعت در سال 95 بیش از بخش های خدمات و کشاورزی بود.

به گزارش ایلنا، نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اعلام کرد: برای نخستین بار در طول فعالیت 17ساله صندوق کارآفرینی امید، میزان پرداخت تسهیلات به بخش صنعت در سال 95 بیش از بخش های خدمات و کشاورزی بود به نحوی که در این سال اعتباری بالغ بر 489 میلیارد تومان به بخش صنایع خانگی، خرد و کوچک اختصاص پیدا کرد.

نوراله زاده افزود: در راستای اجرای سیاست‏های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، نرخ رشد تسهیلات پرداختی به حوزه صنعت را نسبت به سال 94 بالغ بر 55 درصد برشمرد و افزود: بیش از 489 میلیارد تومان اعتبار در بخش صنعت به 36420 نفر متقاضی دریافت تسهیلات پرداخت گردید که از لحاظ ریالی بالغ بر 55 درصد افزایش پرداختی و از لحاظ تعداد وام‏ گیرندگان بیش از 87 درصد رشد را نشان می‏دهد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه به سیاست های حمایتی صندوق که در گذشته بیشتر شامل حوزه خدمات می شد اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات به حوزه خدمات در سال 95 نسبت به سال 94 با کاهش بیش از 17 درصدی در مبلغ پرداختی، به 481 میلیارد تومان رسید که به تعداد 22800 نفر متقاضی دریافت تسهیلات در این حوزه پرداخت گردید.

وی ادامه داد: در حوزه پرداخت تسهیلات به خدمات نیز شاهد کاهش 26 درصدی در تعداد وام گیرندگان بودیم که این امر نشان دهنده حمایت بیشتر صندوق از طرح های کسب و کار در حوزه صنایع خانگی، خرد و کوچک می باشد که در راستای اقدام و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 95 طراحی و اجرا گردید.

نوراله زاده در ادامه با اشاره به پرداخت بیش از 127 میلیارد تومان تسهیلات در سال 95 به حوزه کشاورزی افزود: صندوق کارآفرینی امید با شعار هر روستا یک محصول و هرخانه یک کارخانه برای تحقق روستای بدون بیکار که با استقبال و همراهی دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه شد موفق گردید به تعداد بیش از 6هزار و 300 متقاضی کسب و کار روستایی وام قرض الحسنه پرداخت نماید.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پایان با اشاره به مقبولیت عملکرد صندوق کارآفرینی امید در سال 95 نزد دولتمردان، نمایندگان مجلس و متقاضیان، اظهار امیدواری کرد در سالجاری با ادامه روند سیاست های مناسب اتخاذ شده، شاهد اجرای بیش از پیش منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید- اشتغال باشیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز